Annons

Vad händer när CS3 kommer ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Jag menar inte att CS2 kommer att bli dåligt, men kommer det att vara lite gammalmodigt? Eller är CS3 endast relativt små förändringar för att göra allt smidigare, även om det mesta funktioner är från CS2?
 
Vad händer när CS3 kommer ut?

Troligen så kommer massor av datorer stå på pirat nedladdning över hela världen :)

/kent.
 
Zoso skrev:
Vad händer när CS3 kommer ut?

Troligen så kommer massor av datorer stå på pirat nedladdning över hela världen :)

/kent.

Klockren kommentar. Ja, det blir nog den största förändringen för CS2. En miljon avinstallationer och en miljon nyinstallationer av CS3 inom loppet av ett par dagar. :)
 
piratnyckel lär finnas inom ett dygn och efter ett par dagar så har fler en piratversion än en ärlig.
Men adobe lär inte gråta för det. Alla vet ju hur det gick för microsoft i samma fråga.
 
Taka skrev:
Hur gick det för Microsoft? Är det bara jag som inte vet?

Jag menar att skaparen av MS är nu en av världens rikaste män (har även varit rikast).
Och företaget går ju bra om man säger så. 70% av alla datoranvändare är ju nästan beroende av dem och de styr utvecklingen på många områden, även när det gäller hårdvara.

NU vet alla ;)
 
Ägna en tanke åt de trogna kunderna som en gång ärligt betalade för den första versionen och som sedan gång på gång blivit rikligt belönade för sin hederlighet genom att få förmånen att uppgradera sitt sedan länge betalda program för bara X antal tusenlappar.

För att slippa behöva välja mellan att bli brottsling eller brottsoffer håller jag mig till Gimp.
 
Taka skrev:
Jag menar inte att CS2 kommer att bli dåligt, men kommer det att vara lite gammalmodigt? Eller är CS3 endast relativt små förändringar för att göra allt smidigare, även om det mesta funktioner är från CS2?
Största skillnaden blir väl för dom som kör intel-macar då cs3 är optimerad även för dom.

Annars så startas det väl tjogtals med trådar här, och alla måste ha men ingen vill betala som vanligt.
 
Taka skrev:
Aha, trodde du menade någon skandal :p

hehe.. En och en annan skandal har MS varit med i också. ;)

Om vi håller oss till ämnet nu då. :)

Jag tror ändå många kommer behålla sitt cs2. Det är många (eller iaf några) som sitter med cs fortfarande, där finns nog fler funderingar till uppgradering.
Sen har vi oss tekniknördar som vill ha det senaste av allt. :p
Funktionsmässigt så tror jag cs2 håller långt.
 
Ja själv kör jag fortfarande med CS. Kan nog tänkas bli en uppdatering när CS3 kommer.

Frågan är väl om dom stoppat in några användbara uppdateringar. 7an till CS var stort, CS till CS2 knappt märkbar. Visst, häftigt att kunna klona i perspektiv, men hur många använder det igentligen?


/petter
 
Hi folks

För mig så var den enda vettiga förändrignen att Camera Raw kan hantera filer från min D2X. Det är egentligen ingen uppgradering av CS utan bara pluginen Camera Raw. Lite fult av Adobe att tvinga oss att uppgradera endast på grund av detta.

Mankan
 
CS2 håller väldigt långt. Vad man uppskattar med CS3 är ju just funktionerna för RAW som blivit snabbare mm. Sen känns hela programmet snabbare och smidigare. Jag gillar den nya verktygsmenyn skarpt, Uppstarten gick också snabbare än CS2.
Så visst är det trevliga att många rutiner är snabbare.

Vad gäller piraterna som crackar så har de redan knäckt tidsbegränsningen för BETA utan nyckel...

Jobbar man kommersiellt så är licensen odiskutabel. Väntar med spänning på uppdatering av hela suiten CS.3
 
Piratkopiering.

Varför skulle licensen vara odiskutabel för oss som jobbar kommersiellt? Varför är den inte lika odiskutabel när det gäller övriga användare? Verkar korkat att vi ska betala när andra ska stjäla sin licens. Var finns etiken och moralen?
 
Kan man tycka! Men det är en helt annan debatt.
Priserna är ju trots allt satta för oss som använder programmen för yrkesbruk.
Tror inte alla köper licens för en massa pengar för att sitta hemma och leka. Även öm det inte är försvarbart moraliskt och etiskt, Så är det en realitet.
 
Tycker du?
Jag tror iallafall inte att en 14-åring pröjsar 8 papp för att ha kul.
Verkligheten är sådan att piratkopieringen är fruktansvärt utbredd. Det är en realitet om en konstig.
 
Splanky skrev:
Tycker du?
Jag tror iallafall inte att en 14-åring pröjsar 8 papp för att ha kul.
Verkligheten är sådan att piratkopieringen är fruktansvärt utbredd. Det är en realitet om en konstig.

Där har du nästan mig, fast jag är 15. :D
 
Har man inte råd får man väl låta bli att köpa, och stjäla. Det finns bliigare PS som vem som helst har råd att köpa. Bara för att den stora majoriteten stjäl program är det väl inte mindre olagligt. Vad tycker du själv om att bli bestulen?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.