Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad händer med s/v filmen????

Produkter
(logga in för att koppla)

VeronicaLucia

Ny medlem
Hej! Ja och en kompis tog min Minolta systemkamera för att knäppa snygga bilder ute!

Vi gick till Expert och fick någon rulle...mins inte riktigt vad det var för märke...men kännsligheten var 400...

Men sen när vi framkallat bilderna på Labb så vart det bara 10 kort bra utav 37st. Vi hade en ståpinne som hjälp att hålla kameran still.

Men ändå detta blev allt bara suddigt, man ser inte änns vad det är på korten!?!

Vad beror detta på?
Någon som vet???

Vad hade du för inställningar på kameran? Har du för lång slutartid hjälper inte ens ett enbensstativ utan det blir suddigt ändå.

//David

Hmm...okey...

Ja, ja är inte så hemma på fotofronten äm. Ska ta en kurs nu i gymnasiet. Hoppas på resultat.

Jag hade atomat på, så ja gjorde typ inge själv förutom att jag valde porträtt av de val som finns att välja på. Och ja hade bara enbens-stativ!

Det är väl det här man får ta när man är nybörjare antar jag! :/

Tack för ditt svar!

På automat med iso 400 borde det inte bli suddigt om det inte är väldans mörkt ute. Har ni kanske missat att ställa in skärpan eller nåt? Lycka till i framtiden! Foto är kul

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar