apersson850
Aktiv medlem
De mekaniska kan lika gärna lägga av. De går trögt med tiden. Men ska de bara stå som ögongodis spelar det ingen roll.De elektroniska kommer ändå sluta att fungera med tiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De mekaniska kan lika gärna lägga av. De går trögt med tiden. Men ska de bara stå som ögongodis spelar det ingen roll.De elektroniska kommer ändå sluta att fungera med tiden.
Mycket snyggt
Kamerasamlingen är dock definitivt från tiden efter slaveriet. Jag tycker mig se en Polaroid SX-70 på näst nedersta hyllan.Den där kamerasamlingen fanns på Sunbury - en gammal slav-estate på Barbados.
Gamla och ett par nyare Nikon. De passar bra i en hylla. Ibland används några av dem.
Klicka på bilden för att se den tydligare.Visa bilaga 172106
Kamerasamlingen är dock definitivt från tiden efter slaveriet. Jag tycker mig se en Polaroid SX-70 på näst nedersta hyllan.
Slaveriet förbjöds av det brittiska parlamentet 1833, men det dröjde till 1843 innan alla slavar i hela det brittiska imperiet blev fria.
Hoppas åtminstone F6:an tar bilder regelbundet! Har aldrig sett en utanför recensioner.Gamla och ett par nyare Nikon. De passar bra i en hylla. Ibland används några av dem.
Zanzibar tillhörde inte det brittiska imperiet så det var svårt för britterna att förhindra slaveri där (även om man försökte med diverse "avtal").Ja officiellt, men det pågick länge än på Zanzibar och allra längst på Tippu Tips kryddnejlikeplantager. Tippu Tip var Zanzibars dominerande slavhandlare under 50 år minst och den sista stora handelsplatsen låg i nuvarande Stone Town. En pikant detalj i dagens ofta infekterade debatt om slaveriet var att Öst-Afrikas största slavhandlare själv var svart. Men Zanzibar hamnade ju under tyskarna i stället ett tag så det kanske gjorde att det gick långsammare där.
Det var ett tag sen. Jag vet inte riktigt varför, men eftersom det sitter i en film i måste jag förstås exponera den färdigt innan den blir för gammal.Hoppas åtminstone F6:an tar bilder regelbundet! Har aldrig sett en utanför recensioner.
Wow!Gamla och ett par nyare Nikon. De passar bra i en hylla. Ibland används några av dem.
Grym samling! Vi har nog olika definition av vad som är värdefullt, en del av de där är värda hen hel del.Det är kraftig övervikt på spegelreflexer. Bara en enda mätsökar-Nikon. Om någon har en Nikon S2, SP, S3 eller S4 och vill bli av med den så ställer jag upp. Min Nikon S behöver lite sällskap.
Alla de kamerorna är gamla och inte så värdefulla, helt i linje med trådens ämne.
Det är kraftig övervikt på spegelreflexer. Bara en enda mätsökar-Nikon. Om någon har en Nikon S2, SP, S3 eller S4 och vill bli av med den så ställer jag upp. Min Nikon S behöver lite sällskap.
Alla de kamerorna är gamla och inte så värdefulla, helt i linje med trådens ämne.
Har du ingen mancave? I min mancave finns det en rejäl stereo och massor av vinylskivor!Kul idé men vitrinskåpen hemma är fulla av hustruns grissamling.
Om ni vill se en rejäl Nikonsamling så finns det en här.
Richard de Stoutz har koncentrerat sig på Nikon F, men har även en del annat av Nikon. Klicka runt på hans webbplats och njut.
Har du ingen mancave? I min mancave finns det en rejäl stereo och massor av vinylskivor!