Cuiris
Aktiv medlem
Fick hem en trevlig blixt idag (SB-800) som jag sitter och försöker lära mig lite om. Jag sitter och läser lite i Nikons "En samling provfoton" som följde med blixten där dom har olika foton tagna på olika vis med blixten. Blev extra förtjust i den där dom fotat rinnande vatten.
Och för att göra på det vis dom gjort i exemplet använde dom nedanstående inställningar:
Brännvidd: 125mm
Speedlight: SB-800 inställd på [AA][FP]
Bländare: f/2,8
Slutartid: 1/3200sek
Faktum är att jag inte kan välja en slutartid på snabbare än 200 på manuellt läge när jag har blixten igång. Funkar förövrigt inte på något annat läge heller. Stänger jag av den kan jag välja 3200 på själva kameran. Sedan hittar jag inte heller [FP] läget på blixten heller.
Vad är det jag gör fel? Har läst manualerna men blir inte klokare av det :|
Någon vänlig själ som vet vad jag kan tänkas göra fel?
Och för att göra på det vis dom gjort i exemplet använde dom nedanstående inställningar:
Brännvidd: 125mm
Speedlight: SB-800 inställd på [AA][FP]
Bländare: f/2,8
Slutartid: 1/3200sek
Faktum är att jag inte kan välja en slutartid på snabbare än 200 på manuellt läge när jag har blixten igång. Funkar förövrigt inte på något annat läge heller. Stänger jag av den kan jag välja 3200 på själva kameran. Sedan hittar jag inte heller [FP] läget på blixten heller.
Vad är det jag gör fel? Har läst manualerna men blir inte klokare av det :|
Någon vänlig själ som vet vad jag kan tänkas göra fel?