Annons

Vad gör jag för fel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inget expertråd direkt men har du provat med Flatten Image innan du sparar? Obs, se till att spara en säkerhetskopia innan så inte alla lager försvinner i "originalet" (!).
 
Så skumt. Om du går omvägen via ett annat format då? Tex spara först i TIFF sen JPG. Blir det samma sak då?
 
jao, blir samma fel.
bilden är ju ganska stor iofs, 70MB. Men felen visar sig inte i Ps när bilden är utzoomad till under 15% men allt över så blir de felfelfel.
 
wow.. det var myskoo, har tyvärr inga svar men får du en lösning någon annanstans så vore det kul att veta vad som ställde till det.
 
Jag har precis samma problem med en bild. En bild som innehåller massa "shapes" har bara använt "shape" verktyget en gång på skoj,, men det blir helt fel när jag slår ihop lagrerna eller sparar bilden.. Precis som din bild typ
 
Svårt när man inte ser hela PSD-filen/ ska kolla moderskeppet tror ja

har du provat att bara ta slå samman synliga lager ? alternativ slå samma några lager innan,

Vilken tutorial var det.. blev nyfiken ? =)
 
Vad händer om du skapar stjärnmönstret genom att fylla en selection eller genom en lagermask isf genom vector-formen (som jag antar att du gör)?

Snygg font! Namn?
 
Hej.

Vad händer om du rastrerar lagret med formerna på innan du slår samman? (t.ex. högerklicka och välja rastrera / rasterize på lagret) prova även att konvertera lagret till ett smart objekt, det kan funka också.

Jag hade inga problem med detta när jag gjorde originalet, väldigt skumt ...

/fredrik
 
Jag är nybörjare på det här så, men kanske kan hjälpa till...

Kan det vara så att du har massa lager som inte syns (alltså att du tryckt undan dom eller hur man ska beskriva) medan du arbetar med bilden som sedan kommer fram när du automatiskt plattar ihop bilden (sparar den alltså)??
 
Rasterar jag, eller konverterar till smart objekt så blir det samma pannkaka som tidigare. Mailade dock bilden till en kompis som jobbar som någon slags designer, och han kunde se bilden utan några buggar. Hans teori var att det är något prestandaproblem. Jag kör med en iMac 20" C2D 2,4Ghz med 4GB Ram, visserligen är inte grafikkortet (ATI Radeon HD 2400) något att hänga i granen. Men ska det spela någon roll?

Till er som undrade så hittade jag guiden på www.moderskeppet.se/live/bilder/moderskeppet_propaganda.pdf
Fonten hittade jag på www.dafont.com och heter KyrillaSansSerif

Om det kan vara till någon hjälp så har jag lagt upp PSD-bilden på http://www.starscream.se/PropagandaVictorliten.psd

Den som kommer med en lösning bjuder jag en öl på krogen :)
 
Rasterar jag, eller konverterar till smart objekt så blir det samma pannkaka som tidigare. Mailade dock bilden till en kompis som jobbar som någon slags designer, och han kunde se bilden utan några buggar. Hans teori var att det är något prestandaproblem. Jag kör med en iMac 20" C2D 2,4Ghz med 4GB Ram, visserligen är inte grafikkortet (ATI Radeon HD 2400) något att hänga i granen. Men ska det spela någon roll?

Till er som undrade så hittade jag guiden på www.moderskeppet.se/live/bilder/moderskeppet_propaganda.pdf
Fonten hittade jag på www.dafont.com och heter KyrillaSansSerif

Om det kan vara till någon hjälp så har jag lagt upp PSD-bilden på http://www.starscream.se/PropagandaVictorliten.psd

Den som kommer med en lösning bjuder jag en öl på krogen :)

Ett prestandafel låter mycket osannolikt tycker jag. Provade i min dator som har sämre prestanda än din och det var inga problem. Vad det är som orsakar felet vet jag inte tyvärr
 

Bilagor

  • PropagandaVictorliten.jpg
    PropagandaVictorliten.jpg
    29.5 KB · Visningar: 205
Det enda jag gjorde med din PSD fil var att "Spara som" och välja Jpeg. Du har säkert redan testat det, men man vet aldrig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.