Nw2
Avslutat medlemskap
Fick för mig att äta min frukost vid havet idag och för att vara snäll så slängde jag lite mat till fåglarna. Plötsligt kommer det en fågerl jag aldrig sett förut.
Beskrivning:
*"Tennisboll-formad" dvs nästan helt rund.
* Nästan inga sjärtfjädrar alls, de slutade väldigt kort.
* "Botten" av fågeln var vit med prickar eller liknande (svårt att se), och det gick hela vägen upp till nosen (eller heter det näbb?)
* Lång (svart/mörk) spetsig nos/näbb.
* Små ben (tyckte jag det såg ut som)
Jag satt där (småbåtshamnen på Limhamn) då fågeln åt. Plötsligt kommer det en gubbe med kikare springande och försöker förtvivlat få upp en kamera , men fåglen blir rädd och flyger iväg mot hamnen. Gubben ser ut som om han sålt smöret och tappat pengarna, så jag misstänker han var fågelskådare
Men naturligtvis så glömde jag fråga vad det var för en fågel. Det är dock första gången jag sett en "flygande tennisboll" .
Är det någon som vet vad jag sett ?
Med Vänlig Morgonhälsning
Niklas
Fotograf Malmö-Limhamn
www.niklaswibom.com
Beskrivning:
*"Tennisboll-formad" dvs nästan helt rund.
* Nästan inga sjärtfjädrar alls, de slutade väldigt kort.
* "Botten" av fågeln var vit med prickar eller liknande (svårt att se), och det gick hela vägen upp till nosen (eller heter det näbb?)
* Lång (svart/mörk) spetsig nos/näbb.
* Små ben (tyckte jag det såg ut som)
Jag satt där (småbåtshamnen på Limhamn) då fågeln åt. Plötsligt kommer det en gubbe med kikare springande och försöker förtvivlat få upp en kamera , men fåglen blir rädd och flyger iväg mot hamnen. Gubben ser ut som om han sålt smöret och tappat pengarna, så jag misstänker han var fågelskådare
Men naturligtvis så glömde jag fråga vad det var för en fågel. Det är dock första gången jag sett en "flygande tennisboll" .
Är det någon som vet vad jag sett ?
Med Vänlig Morgonhälsning
Niklas
Fotograf Malmö-Limhamn
www.niklaswibom.com