Anders_Andersson
Aktiv medlem
Följande finns att läsa i filmfacket på min EOS 3, ON0307. Någon med inblick i Canon som vet vad det betyder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
First alphabet is year code,eg.A=1960,B=1961 etc till Z=1985.In 1986,year code was restarted using "A" again.
Next two numbers are month of manufacture,following two internal code,last letter is factory.
Jag är med, förutom Juli. Du menar Mars väll. De två sista siffrorna har ingen betydelse, så det blir 03, Mars 1999. Mars eller Juli har ingen betydelse, men så jag fattar rätt.Jeppe skrev:
O som första bokstav anger Oita, vilket är den fabrik som Canon flyttade tillverkningen till.
1986, startade års-beteckningen om igen på A, således betyder ON0307 i ditt hus att den är tillverkad i Oita-fabriken, N står för 1999 och 07 står för Juli månad. De sista två siffrorna har ingen direkt betydelse (säkert på vilken tillverkningslina som huset passerade)
Så, Juli 1999 är din kamera tillverkad.
Asson skrev:
Om det nu visar sig att min trea underexponerar, och jag vill få den justerad. Hur gör jag?
Asson skrev:
Det skulle vara kul om det gick få den uppdaterad till 1v´s programvara.