Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad betyder Nordisk garanti?

Produkter
(logga in för att koppla)
Företaget finns sedan tidigare i Norge. På hemsidan är det än så länge en blandning av språk i menyer och beskrivningar (det verkar bli bättre efterhand). Jag köpte nyligen en blixt (Nikon) och fick svensk bruksanvisning.
 
Jag har shoppat en hel del där. Så här är det: Nordisk garanti finns inte enligt Canon eller enligt Fotovideo, det är europagaranti som gäller.
Nordisk version innebär att du får Svensk manual, tillsammans med övriga nordiska bortsett från norsk som inte finns.

Besök butiken, du blir väl omhändertagen. De har två fotografer som är fotorådgivare, här kan du se den enes alster : http://www.serkangunes.com/

Bra priser och mycket kunskap.
 
Om jag köper kameran därifrån så måste jag få den hemskickad. Har tyvärr ingen möjlighet just nu att åka in till butiken. Men jag vet inte om jag är dum eller om det inte står fraktkostnad någonstans på sidan?

/ Sophie
 
Det står på deras hemsida att de skickar fraktfritt under dec.

Europagaranti täcker garanti på t.ex. ett kamerahus som du köpt huset i europa, köper du ett hus i asien så måsta en ev. service skickas till Asien och så är det därför att det bedöms vara dyrbar service på hus. Objektiv har världsgaranti så de kan du köpa var du vill, dock utan svensk manual om du köper utanför norden.

Svenska manualer kostar ett par hundralappar.
 
Japp det gjorde det ju. Mitt framför ögonen på en. Jaja, jag börjar visst förlora synen tror jag. Synd när man just har beställt en A630 därifrån.. Jobbigt att fota som blind.. ;P

/ Sophie
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.