Annons

Vad bör jag betala för ett nikon D90-hus?

Produkter
(logga in för att koppla)

fardtjanst

Medlem
Jag är sugen på att inhandla ett beg. D90 hus. Det finns nytt på scandinavian photo för 4995:-. Vad bör jag betala för ett beg. i hyffsat skick tycker ni?
Tack!

Avsevärt mindre än det, förstås :)

Problemet brukar vara att folk har svårt att förstå att produkten de köpte för ett visst pris blivit såpass mycket billigare i nypris under tiden de ägt den att de inte kan få ut mer än 40-50% av vad de betalade när de säljer den begagnad trots att den är välskött och allt.

I det här läget är det frågan om du ens kan hitta ett pris som gör det värt att köpa beg istället för att köpa den ny för 5000 kr.

Precis min tanke! Folk vill har minst 4000:- för sitt hus. Vem betalar det för ett beg. när man kan köpa ett nytt för 1000:- extra? Jag har satt ett maxpris på 3300:-. mer än så betalar jag inte för ett beg. hus.

Glöm inte bort att du dessutom får garanti på ett nytt hus
Skulle köpa ett nutt för 4995 ...är så lite du kommer att tjäna på att köpa ett beggat, om du inte får ett busbilligt.

/Magnus

Precis min tanke! Folk vill har minst 4000:- för sitt hus. Vem betalar det för ett beg. när man kan köpa ett nytt för 1000:- extra? Jag har satt ett maxpris på 3300:-. mer än så betalar jag inte för ett beg. hus.

Varför ens fundera på ett begagnat när du kan få ett nytt för 4995kr ? När den här mellandagsrean är över kommer troligtvis begagnatvärdet att hoppa upp igen.Jag håller fullständigt med Helmetrock här-men samtidigt kan du inte tvinga folk att sälja billigare för att nypriset tillfälligt sjunkit.Ursäkta mig-men tycker allt du säger verkar snåldumt !

Jag har inge lust att lägga 5000:- för ett nytt hus. Jag blev bara fundersam när man ser att folk vill ha minst 4000:- för sitt beg. hus. Jag startade tråden i hopp om att få ett svar vad man bör betala för ett beg. hus. Inte om jag ska köpa ett nytt eller inte. Om ingen säljer det för under 4000:- köper jag helt enkelt inte ett D90 hus.
Jag tycker inte att det är snåldumt att köpa ett beg. hus till ett vettigt pris.
Jag har tidigare ägt Canon 400D samt 40D men är lite sugen på att testa Nikon. Får jag inte en D90 billigt lutar det åt att jag köper en 40D igen för 3500:-. Det är åtminstone prisvärt!

Jag har inge lust att lägga 5000:- för ett nytt hus. Jag blev bara fundersam när man ser att folk vill ha minst 4000:- för sitt beg. hus. Jag startade tråden i hopp om att få ett svar vad man bör betala för ett beg. hus. Inte om jag ska köpa ett nytt eller inte. Om ingen säljer det för under 4000:- köper jag helt enkelt inte ett D90 hus.
Jag tycker inte att det är snåldumt att köpa ett beg. hus till ett vettigt pris.
Jag har tidigare ägt Canon 400D samt 40D men är lite sugen på att testa Nikon. Får jag inte en D90 billigt lutar det åt att jag köper en 40D igen för 3500:-. Det är åtminstone prisvärt!

Det är snåldumt om man inte vill lägga till en tusenlapp för att få ett nytt med garanti.vad du än säger !

Acceptera att ingen kommer att sälja beg för under 4K. Köp nytt för 5K innan de tar slut, eller köp beg för 5K om en månad när de inte längre går att köpa nya för 5K.

Har du inte råd med D90, köp något billigare hus som D40 eller D70.

Acceptera att ingen kommer att sälja beg för under 4K. Köp nytt för 5K innan de tar slut, eller köp beg för 5K om en månad när de inte längre går att köpa nya för 5K.

Har du inte råd med D90, köp något billigare hus som D40 eller D70.

...eller D80. En sån får man nog för 3300kr, och är väl 40D:s närmaste motsvarighet hos Nikon. Inte är det väl nån som förväntas sälja sin 50D för under 4000kr idag? D90 och 50D är väl rätt jämförbara.

...eller D80. En sån får man nog för 3300kr, och är väl 40D:s närmaste motsvarighet hos Nikon. Inte är det väl nån som förväntas sälja sin 50D för under 4000kr idag? D90 och 50D är väl rätt jämförbara.
Nja, D300 och 50D är väl de som bör jämföras? Inte för att det har någon betydelse i sammanhanget, men D90 har plasthus och 50D och D300 har magnesiumhus.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto