Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad är detta för fågel?
- Trådstartare gunau
- Start datum
Åkersstyckebruk
Aktiv medlem
Vad är detta för fågel? En vit anka?
Åkersstyckebruk
Aktiv medlem
Johannes Tallroth
Aktiv medlem
Tamanka!
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Johannes Tallroth Tamanka!
Om de ankorna är födda ute i vilt tillstånd,, Kallar man de för vildanka eller tamanka?
Eller gör man som jag och kallar de för mellantinget = Vild Tamanka?
MVH Niclas,
Johannes Tallroth
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Om de ankorna är födda ute i vilt tillstånd,, Kallar man de för vildanka eller tamanka?
Eller gör man som jag och kallar de för mellantinget = Vild Tamanka?
MVH Niclas,
Varför inte "Parkanka" eller möjligtvis "Anka med tydliga tecken på att den, eller dess föräldrar, eller möjligen någon mer avlägsen släkting, fötts upp i en park eller något annat av människan skapat rekreationsområde..."
=)
/Johannes
skrinnare
Aktiv medlem
Okänd fågel
Den här fågeln har suttit i forsen varje dag flera veckor nu. Jag fick för mig att den hörde till vadarefåglarna då den har ganska långa ben och näbb och alltid sitter precis på strandkanten, men ska inte sådana vara i Afrika så här års? och inte i en å i Uppland.
Ganska skygg är den också.
Vore roligt att få veta vad det är.
Den här fågeln har suttit i forsen varje dag flera veckor nu. Jag fick för mig att den hörde till vadarefåglarna då den har ganska långa ben och näbb och alltid sitter precis på strandkanten, men ska inte sådana vara i Afrika så här års? och inte i en å i Uppland.
Ganska skygg är den också.
Vore roligt att få veta vad det är.
Bilagor
skrinnare
Aktiv medlem
Tittar i fågelboken...gunau skrev:
Är det möjligen en strömstare?
Verkar vara en bra kandidat.
Tack så mycket.