Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad är detta för bil?
- Trådstartare bandola83
- Start datum
Nils_R
Ny medlem
Visst är bilen snarlik den som Zingmark länkar till men i såna fall är det en replika eller annan kaross. Titta på linjerna över skärmarna. Bakpartiet skiljer också. Även "huven" (hmm, mitten fram alltså, bilen ser ut att ha motorn bakom föraren) ser annorlunda ut.
Har dock inte något bättre förslag på vad det kan vara. Kul tråd!
Mvh Nils
Har dock inte något bättre förslag på vad det kan vara. Kul tråd!
Mvh Nils
Johan Okker
Aktiv medlem
Nils_R skrev:
.../bilen ser ut att ha motorn bakom föraren) ser annorlunda ut.
Porsche har lång tradition av bilar med motorn bak.
.Z.
Aktiv medlem
Tror nog att vi kan vara säkra på att det endera är en RSK eller en replica av en sådan. Håller med om att linjerna inte riktigt stämmer mellan den bild trådskaparen lade upp & den jag länkade till, kan bero på att det inte är exakt samma modell men även på att dom är fotograferade i olika vinklar.
Trådskaparens bil ser längre ut men det kan bero på att den är fotograferad rakt från sidan medan bilden jag länkade till är fotad mer snett framifrån/uppifrån/sidan.
Vi får väl se om nån Porscheexpert dyker upp...
//Larsa
Trådskaparens bil ser längre ut men det kan bero på att den är fotograferad rakt från sidan medan bilden jag länkade till är fotad mer snett framifrån/uppifrån/sidan.
Vi får väl se om nån Porscheexpert dyker upp...
//Larsa
.Z.
Aktiv medlem
Ja tradition är ju en underdrift Porsche är motor bak, de Porschar med motorn fram är, så vitt jag förstått, inte riktigt rumsrena...Johan Okker skrev:
Porsche har lång tradition av bilar med motorn bak.
//Larsa
bandola83
Aktiv medlem
Tack för alla svar!!
Jag är själv ett stort porschefan men av någon anledning såg jag inte att detta var en porsche.
Att porschar med motorn fram eller i mitten inte är porschar är skitsnack. Det är ju bara 911'orna som har motorn bak. Boxster, 964, 944, 914 och nästan ALLA rejcingbilarna har ju motorn i mitten eller fram. Och de är ju faktiskt porschar de oxå.
Jag är själv ett stort porschefan men av någon anledning såg jag inte att detta var en porsche.
Att porschar med motorn fram eller i mitten inte är porschar är skitsnack. Det är ju bara 911'orna som har motorn bak. Boxster, 964, 944, 914 och nästan ALLA rejcingbilarna har ju motorn i mitten eller fram. Och de är ju faktiskt porschar de oxå.
911RS
Aktiv medlem
Re: Tack för alla svar!!
Du skriver nästan alla racinporschar har motorn fram eller i mitten? Det är bara en bråkdel av alla racingporschar som inte har motorn placerad bakom föraren. Såvitt jag vet har Porsche endast ställt upp i Le-Mans en gång med en Porsche där motorn satt framför föraren alla andra gånger har man haft motorn bakom föraren. Porsches historia är motorn bakom föraren.
bandola83 skrev:
Du skriver nästan alla racinporschar har motorn fram eller i mitten? Det är bara en bråkdel av alla racingporschar som inte har motorn placerad bakom föraren. Såvitt jag vet har Porsche endast ställt upp i Le-Mans en gång med en Porsche där motorn satt framför föraren alla andra gånger har man haft motorn bakom föraren. Porsches historia är motorn bakom föraren.
911RS
Aktiv medlem
thefinger skrev:
Får se om Panemeran blir en "riktig" Porsche.
Den får väl samma problem som Cayennen har den är otroligt snabb men det är helt fel ändå.Men det vore skönt med något som kör ifrån M5:an och har 4a dörrar.
Själv tycker jag att Porsche är en sportbil "lätt bil, 2 dörrar och lagom primitiv".
911RS
Aktiv medlem
thefinger skrev:
Ja Carrera GT motorn lär ju göra sitt.
Abolut ska en porsche vara två dörrars. Kör själv GT3 när fassan får hjärnsläpp och lånar ut den =).
911RS kör jag som mitt användarnamn anger.