Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta för bil?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt svar är en gammal Porsche, någon gammal Carrera spider eller liknande. Men det kan mycket väl vara en kopia eller kitcar som det heter.
 
Visst är bilen snarlik den som Zingmark länkar till men i såna fall är det en replika eller annan kaross. Titta på linjerna över skärmarna. Bakpartiet skiljer också. Även "huven" (hmm, mitten fram alltså, bilen ser ut att ha motorn bakom föraren) ser annorlunda ut.

Har dock inte något bättre förslag på vad det kan vara. Kul tråd!

Mvh Nils
 
Tror nog att vi kan vara säkra på att det endera är en RSK eller en replica av en sådan. Håller med om att linjerna inte riktigt stämmer mellan den bild trådskaparen lade upp & den jag länkade till, kan bero på att det inte är exakt samma modell men även på att dom är fotograferade i olika vinklar.

Trådskaparens bil ser längre ut men det kan bero på att den är fotograferad rakt från sidan medan bilden jag länkade till är fotad mer snett framifrån/uppifrån/sidan.

Vi får väl se om nån Porscheexpert dyker upp...

//Larsa
 
Tack för alla svar!!

Jag är själv ett stort porschefan men av någon anledning såg jag inte att detta var en porsche.

Att porschar med motorn fram eller i mitten inte är porschar är skitsnack. Det är ju bara 911'orna som har motorn bak. Boxster, 964, 944, 914 och nästan ALLA rejcingbilarna har ju motorn i mitten eller fram. Och de är ju faktiskt porschar de oxå.
 
Re: Tack för alla svar!!

bandola83 skrev:
Jag är själv ett stort porschefan men av någon anledning såg jag inte att detta var en porsche.

Att porschar med motorn fram eller i mitten inte är porschar är skitsnack. Det är ju bara 911'orna som har motorn bak. Boxster, 964, 944, 914 och nästan ALLA rejcingbilarna har ju motorn i mitten eller fram. Och de är ju faktiskt porschar de oxå.

Du skriver nästan alla racinporschar har motorn fram eller i mitten? Det är bara en bråkdel av alla racingporschar som inte har motorn placerad bakom föraren. Såvitt jag vet har Porsche endast ställt upp i Le-Mans en gång med en Porsche där motorn satt framför föraren alla andra gånger har man haft motorn bakom föraren. Porsches historia är motorn bakom föraren.
 
thefinger skrev:
Får se om Panemeran blir en "riktig" Porsche.

Den får väl samma problem som Cayennen har den är otroligt snabb men det är helt fel ändå.Men det vore skönt med något som kör ifrån M5:an och har 4a dörrar.

Själv tycker jag att Porsche är en sportbil "lätt bil, 2 dörrar och lagom primitiv".
 
Ja Carrera GT motorn lär ju göra sitt.
Abolut ska en porsche vara två dörrars. Kör själv GT3 när fassan får hjärnsläpp och lånar ut den =).
 
Om det helt säkert är en replika eller inte vet jag inte men en "RSK" är det ju som andra redan konstaterat. Modellen hette även 718 och att det finns replikamodeller med VW-teknik är helt klart.
Snyggast av alla äldre Porschar är 904GTS tycker jag
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar