Annons

Vad är det som syns på mina bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Moherty

Ny medlem
Hej!
När jag fotar blått så kommer det alltid "fläckar" på bilderna. Vad är detta? Jag har provat att putsa linsen och allt, men det är fortfarande kvar...
Om jag tänker efter så har det nog varit så enda sen jag köpte kameran. Bara att jag inte har tänkt på det så mycket eftersom jag inte fotat så mycket blått.

Någon som vet vad det kan vara?

Bilagor

• untitled-1s.jpg
    untitled-1s.jpg
    24.1 KB · Visningar: 344
Moherty skrev:
Hej!
När jag fotar blått så kommer det alltid "fläckar" på bilderna. Vad är detta? Jag har provat att putsa linsen och allt, men det är fortfarande kvar...
Om jag tänker efter så har det nog varit så enda sen jag köpte kameran. Bara att jag inte har tänkt på det så mycket eftersom jag inte fotat så mycket blått.

Någon som vet vad det kan vara?
Ser ut som att du fått damm på sensorn.Vanligt förekommande problem med digitalkameror.Finns massor med trådar, om hur du får bort detta, på FS.Går även att lämna in kameran till butik om du känner dig osäker,sensorn är väldigt känslig.
/Janne

Okej, tack så mycket för svaret :)
Jag får kika runt lite... Men blir nog ändå att åka och besöka expert om någon dag, för jag tror inte att jag vågar mig på nåt :)

Går sånt på försäkring eller är det något man måste betala för?

Tror inte att du kan få dom att fixa rengörningen gratis(men testa naturligtvis)Har läst att det kostar 2-300:-.Har själv damm på sensorn men jag klonar bort det i ps istället tills det blir för mycket.
/Janne

ANNONS