Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är det här ?

Produkter
(logga in för att koppla)

skägga

Aktiv medlem
Hittade denna liggande på snön , nån som har en aning om vad det kan vara ?

Bilagor

• IMG_9123.jpg
    IMG_9123.jpg
    13.3 KB · Visningar: 542
  • IMG_9128.jpg
    IMG_9128.jpg
    16.2 KB · Visningar: 535
Funderade på räv , men tycker inte att det stämmer helt det heller , men det kan vara så . Märkligt för den verkkar ha kommit dit de senaste dyngnen , Tycker svansen ser väldigt lång ut

Ja det mest troliga är väll räv . kanske ska kolla i grannskapet så det inte är någon som tappat nån hund i vinter i alla fall

Funderade på räv , men tycker inte att det stämmer helt det heller , men det kan vara så . Märkligt för den verkkar ha kommit dit de senaste dyngnen , Tycker svansen ser väldigt lång ut
Jag är inte heller någon expert på något sätt men tycker det liknar en räv väldigt mycket på andra bilden. Som ztenlund påpekar så har de långa svansar också.

It's not dead, it's just resting.

Min första tanke var faktiskt bortsprungen hund (extra sorgligt isf), men rödräv verkar enligt de flesta källor ha en svans som är drygt halva kroppslängden. Bilden i föregående inlägg är ju en bra illustration på detta.

undra hur den kommit dit , för den verkar inte ha tinat fram . inga spår syns heller , rovfågel som tappat kanske ?

En hund är det inte, hundar har inte så långa svansar i förhållande till kroppen, bara en handfull raser har en svans som når längre än till hasen (i princip vinthundar har längre svans än till hasen) :)
Rävar har däremot så lång svans... jag håller med de andra som sagt räv. Kollar man på bilder på skabbrävar kan man se hur långa deras svansar egentligen är under all den där pälsen, t.ex: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40190000/jpg/_40190778_newwallaby_203.jpg

Du har just hittat den nötsamlande urtidsråttan Scrats lik.
Det är den enda gnagare jag vet som har sådana hörntänder.

Lite svårt att se hur stor den är men det är troligen en räv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar