ANNONS
Annons

Vågar man handla på Datorhandel.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har inga egna erfarenheter av att handla hos dom, men jag måste ju säga att åsikterna om dom inte såg speciellt roliga ut. Jag hade inte handlat där.
Det måste ju finnas andra ställen som har grejerna du ska köpa.
 
Jag gjorde en beställning av Datorhandel.com i februari. Funkade alldeles utmärkt. Hade en mailutväxling med dem och de verkade schyssta.
 
Läste recensionerna på Pricerunner om Datorhandel.com och det var ju inget upplyftande, mycket leveransproblem. Så tilläggas skall att innan jag gjorde min order så ringde jag dem och frågade om de faktiskt hade produkten (en Harmony fjärr för ca 2500:) i lager för det hade ingen annan. Det skulle de ha så jag beställde och jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog men det var ganska snabbt som jag minns.
 
Jag beställde i höstas en Canon-blixt, 430EX från datorhandel.com. dagen efter fick jag ett mail att den fanns att hämta på deras hämtbutik i Limhamn i Malmö. Inga som helst problem med dom!
 
Jag beställde en dvd-r-spelare. Den fungerade inte och eftersom jag köpt den på företaget vägrade de att betala frakten tillbaka. Efter några veckor utan att ha hört av dom ringde jag och kollade och de hävdade att de inte fått paketet. Jag ringde posten och de hade en underskrift på en person på företaget som mottagit paketet. När jag påpekade det för datorhandel så hittade de visst paketet...
Först hävdade de att de skulle laga spelaren men jag vägrade och krävde en ny vilket de inte godkände. Tillslut fick jag en ny men det berodde nog på att den inte gick att laga. Nu har jag fått en ny och den fungerar men låter lite konstigt.. Men det orkar man knappast göra någonting åt. Om du fortfarande vill handla där så gör det i egenskap av privatperson så du har konsumentköplagen med dig. Jag kommer aldrig att handla där igen.
 
datorbutiken.com, komplett.se

Sveriges bästa datorkomponentbutiker på nätet.

Grymt schyssta, snabb respons per mail och inga problem med ändringar/frågor/support, inget krångel med returer eller sånt.
 
Jag har sett och hört att en del varit missnöjda med Datorhandel.com och jag betvivlar inte att de haft problem, men vill samtidigt säga att jag handlat massor av grejor från dem sen ca 5 år och alltid varit nöjd. Jag har köpt både som företagare och som privatperson. Även de gånger jag behövt reklamera har allt fungerat bra.Förutom datorprylar har jag även köpt fotoprylar därifrån och priserna har varit bra. Man får dock som med alla nätbutiker vara uppmärksam på att en del är beställningsvararor och kan ta lite tid att få.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.