Annons

vågar man fota bröllop?

Produkter
(logga in för att koppla)

rallipics

Aktiv medlem
hej!
skulle va kul att försöka sig på en bröllops fotografering, men vet inte hur man ska våga:( någon som stått inför det samma beslutet som kan hjälpa mig?

Mitt huvud tema vid fotografering e motorsport, fotograferar för ett antal tidningar, men vill nu ta ett steg framåt och försöka mig på dett!

tacksam för tips och idéer / nicklas

om du vill prova att fotografera bröllop så visst vågar du det - men ta inte på dig ansvaret som fotograf ! utan följ istället med som assistent eller "andrafotograf" åt någon annan

ett alternativ är att ta kontakt med ett brudpar som redan har en fotograf och fråga om de vill ha en extra under vigseln helt gratis

man bör ha lite erfarenhet i bagaget innan man tar på sig ett helhetsansvar!

jo helt klart, annars kan det gå som för det gått för en del så att deras "fotograf" haft på tok för högt ISO eller nått dylikt. för några år sen va det ett par som anlitade en som skulle filma bröllopet, när vigseln va över skulle han byta kasett i kameran, när han öppnade luckan så fanns det ingen kasett i! fyy va pinsamt för honom;)

Har nylige stått i samma fundering som du och jag gick in på bröllopsforum och erbjöd mig att fota gratis för min portfolie. Jag var tydlig på att de skulle anlita en annan "riktig" fotograf (vilket inte alla gjorde men det var då deras problem). Dock blev alla nöjda, fast frågan var om de visste bättre ;-)

rallipics skrev:
för några år sen va det ett par som anlitade en som skulle filma bröllopet, när vigseln va över skulle han byta kasett i kameran, när han öppnade luckan så fanns det ingen kasett i! fyy va pinsamt för honom;)
Hur visste han att den första kassetten var slut och dags att sätta i nästa?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar