Makten
Aktiv medlem
Har svåååår beslutsångest kring detta val, då jag funnit ett förmånligt erbjudande:
5D + 18-70 + 512MB för 7500:-
7D + 28-100 + 70-210 för 9900:-
Låter rätt billigt, eller hur?
Då är frågan alltså, är det värt att spara 2500:-? Jag är nybörjare, men jag har en känsla av att jag kommer att fota mycket, då jag redan sedan länge haft ett stort fotointresse, men inte någon vidare kamera.
-Vad är det för viktiga funktioner man inte får hos 5:an?
-Är kitoptiken såpass bra att jag kommer att vilja behålla 70-210:an om nåt år?
Det är väl de viktigaste frågorna. Som det ser ut så är priserna i alla fall sådana att jag kan tänka mig att köpa vilken som, men det är ju trevligt att som fattig student inte behöva slänga ut mer pengar än nödvändigt.
Tack på förhand för tips och input!
Editerat: Att jag ser det som extra förmånligt är för att det är hos Onoff, där jag som student kan få jävligt bra avbetalningsvillkor.
5D + 18-70 + 512MB för 7500:-
7D + 28-100 + 70-210 för 9900:-
Låter rätt billigt, eller hur?
Då är frågan alltså, är det värt att spara 2500:-? Jag är nybörjare, men jag har en känsla av att jag kommer att fota mycket, då jag redan sedan länge haft ett stort fotointresse, men inte någon vidare kamera.
-Vad är det för viktiga funktioner man inte får hos 5:an?
-Är kitoptiken såpass bra att jag kommer att vilja behålla 70-210:an om nåt år?
Det är väl de viktigaste frågorna. Som det ser ut så är priserna i alla fall sådana att jag kan tänka mig att köpa vilken som, men det är ju trevligt att som fattig student inte behöva slänga ut mer pengar än nödvändigt.
Tack på förhand för tips och input!
Editerat: Att jag ser det som extra förmånligt är för att det är hos Onoff, där jag som student kan få jävligt bra avbetalningsvillkor.
Senast ändrad: