Annons

väska till eos400d...

Produkter
(logga in för att koppla)

Rymdpuffen

Ny medlem
Jag blir så sne, köpt mig eos400d med batterigrepp och har två olika obj.

Hade 350 innan utan batterigrepp och den väskan jag hade till den passade ju perfekt. Det var då....
Nu försöker jag hitta en väska som inte är FÖR stor men som ändå rymmer min kamera MED batterigreppet PÅ samt 200mm obj. Väskan bör även ha plats för extrabatterier m.m.

Har letat som en tok....

Nån som har tips vart/vad jag kan köpa?
 
Menar du 200 OCH bg? Eller hus+bg? Jag är väldigt nöjd med min Crumpler Tallee, har 400d+bg+18-55 och 55-200(med hood på) i indelade "stora facket" samt extraprylar/batteri och små objektiv (50/1.8 typ) i småfacken underst i väskan. Hmmm, är nog lättare att förstå om du kollar på en bild av väskan samtidigt som min förklaring :)
 
Är inte 400D en uppdaterad verision av 350D? Dvs. använder samma "kamerahus-skal"? Isf borde den väl fortfarande passa?.. Dock kanske du har nytt BG?
 
Crumplers sortiment

Jag spånar vidare lite på Crumpler.

Jag har kikat på deras egna site och blir förbryllad över deras sortiment.

Sitens sortiment (http://www.crumpler.de) skiljer sig ganska mycket från det som butiker på nätet erbjuder. T ex hittar jag inte Tallee på siten, däremot hos diverse online-butiker. Varför är det så? Har modeller utgått, eller är det bara årets som visas på siten?

Jag planerar att springa iväg till Cumpler-butiken i Stockholm för att prova väska på plats (hoppas på att få provpacka), frågan är om de kommer att ha "alla" väskor inne, bara de på siten eller blandat?
 
XaZe skrev:
Är inte 400D en uppdaterad verision av 350D? Dvs. använder samma "kamerahus-skal"? Isf borde den väl fortfarande passa?.. Dock kanske du har nytt BG?

Jupp, nytt bg som jag vill kunna behålla på även när kameran åker ner i väskan. Sen vill jag ju ha en väska där jag inte är helt begränsad till att endast rymma 2 obj. Avskyr helt enket när jag inte får med mig det jag behöver.

Har inte ännu hunnit med stan och hitta o testa sedan sist. Tid, varför har man aldrig tillräckligt med tid ....grrrrr
 
crumpler kommer med nya väskor lite då och då, talee tillhör de lite äldre och tillverkas nog inte längre. Men ta en tur till deras butik i stockholm, de är trevliga och hjälpsamma. Jag var där senast i förrgår och tittade lite på deras nyare väskor. De väskor som finns på crumpler-länken du hade där är de som finns i butiken just nu. De kan även ha några av de äldre kvar om du har tur.

Ett tips när det gäller kameraväskor är som alltid att ta en titt på www.cambags.com
där har du massor med bilder och info om olika väskor. Sidan är lite konstigt uppbyggd men om man väljer att gå in via "bag type" så funkar det finfint.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.