Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska till E-M10 + 4 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Jacobssons

Aktiv medlem
Hej!

Måste byta upp mig när det kommer till kameraväska. Söker något som rymmer min E-M10 med grepp,samt fyra objektiv, där det största (Olympus 60mm Macro) måste kunna rymmas monterat på huset tillsammans med övriga objektiv. Några tips? En ryggsäck kan funka, men väska är prio ett.

Hälsn. Fredrik
 
... något som rymmer min E-M10 med grepp,samt fyra objektiv, där det största (Olympus 60mm Macro) måste kunna rymmas monterat på huset tillsammans med övriga objektiv...
Hälsn. Fredrik

I höstas köpte jag en Lowepro Passport Sling III på Clas Ohlson. I den har jag min E-M10 och 4 objektiv, däribland två gamla 4/3-objektiv. Kamerahuset med Olympus 4/3-objektiv 12-60/2,8-4 + adapter får plats utan vidare. Det går att klämma in en lös blixt, en liten kikare och en surfplatta också om man expanderar väskan (en inbyggd finess).

Clas Ohlson tar 399,- kronor för väskan. När jag köpte den var Clas Ohlsons pris omkring en hundring lägre än på andra ställen, men det kan ju ha ändrat sig sen dess.

Jo, väskan är bekväm att bära, och det är väldigt lätt att komma åt innehållet.

http://www.clasohlson.com/se/Kameraväska-Lowepro-Passport-Sling-III/38-6437
 
Hej!

Båda dessa verkar kunna fungera bra med utrustningen. Ska ta mig till fotoaffären vart det lider, och titta på både; klämma och testa vad som går in och så vidare. Tack för tipsen! =)

Fredrik
 
ThinkTank Mirrorless Mover 30i kanske? Beror ju lite på hur stora övriga gluggar är.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2129868

Jag har en sån, och den har sina fördelar. Främst att det ingår ett regnskydd (nackdelen med det är att det tar lite plats i väskan när man inte använder det).

Om man inte behöver ett regnskydd så föredrar jag dock den här väskan: Case Logic Reflexion Small. Axelremmen på den är lite snett infäst så att remmen ligger bekvämt tvärs över kroppen och bärs av axeln på andra sidan kroppen. Väskan hänger då rakt ner vilket är väldigt bekvämt. Den har också en blixtlåsöppning på ovansidan så man behöver inte öppna "messenger-flärpen" för att komma åt sina grejer.

Om jag ska ut i skogen i (halv)dåligt väder så tar jag ThinkTank-väskan , men för civilserade trakter där man inte behöver vistas långa stunder i regn så tar jag alla gånger Case Logic-väskan. Den är helt enkelt mycket mer praktisk (och tål lite lätt regn en stund, så man behöver inte få panik om det skulle regna lite).

Storleksmässigt är de båda väskorna ungefär likvärdiga, och jag tror att de skulle fungera med TS krav. Om inte så finns det en lite större version av Case Logic-väskan.

ThinkTank-väskan köpte jag på fotomässan i höstas för ett par hundra (mäss-REA eller nåt), och Case Logic-väskan köpte jag på MediaMarkt för drygt 1.5 år sen. Jag minns inte vad den kostade då, men rätt säkert minst det dubbla mot ThinkTank-väskan. Jag tycker dock att den är väl värd sitt pris. Jag har rätt många kameraväskor vid det här laget och Case Logic-väskan är en av de bättre jag har sett.
 
Hej. Var och tittade på Passport Sling II hos Clas Ohlson. Det var något med den som jag inte gillade, svårt att säga var det var... Jag skulle vilja ha en väska med tydliga, ordenltiga fack, och helst inte fack som är under varandra, dvs att man måste ta ur ett objektiv för att komma åt ett under. Men det där kanske man kan laborera med vad det gäller väggar och kardborre. Ska kika även på de andra förslagen. Klurar lite åt en slingshot-väska också. Vet inte om det kan vara ett alternativ, kanske...

/Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.