Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska + minne till 450D?

Produkter
(logga in för att koppla)

MissStorm

Ny medlem
Hej,

Har bestämt mig för paketet:
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 IS + 55-250/4,0-5,6 IS

Kan någon hjälpa mig och rekommendera:

- En liten, smidig väska där kameran och båda objektiven får plats..? (Valde kameran delvis pga att den är så liten och lätt)

- Storlek och typ (Ultra II, Extreme III?!?) av minneskort jag borde köpa?

- Något annat jag verkligen inte klarar mig utan..? :)
 
Jag använder ScanDisk Ultra II 4gb och det klarar man sig gott på.. Bättre och slå till på två mindra minneskort en typ ett 8gb..

Kameraväska är svårt att ge tips på, beror lite på va du vill ha för modell. Kika in www.lowepro.com så kan du kika runt på alla deras väskor. Jag föredrar dem, men de är ju upp till var och en.

UV-filter debbateras de ju en del om man ska använda eller ej. Bra för att filtret tar stryk före objektivet om du tappar kameran, kan ses som en billig försäkring.

Och tids nog kommer du märka att du vill ha stativ, fjärrutlösare, blixt m.m.. Men ser ut som du valt ett bra start paket :)
 
Kameraväska skall man ha många av...

Jag har fem olika beroende på hur mycket jag vill ha med och om det är mest transport eller om det är mer beredskapsväska jag behöver just då.

Jag har lite olika fabrikat men jag tycker bäst om Lovepro. De känns mest genomtänkta. Helt klart värd en extra slant om man skall slippa reta sig på små missar på andra väskor.

Jag har både Ultra II och Extreme III. Jag märker väl störst skillnad när jag laddar ner via kortläsare. Köp inte mindre än 4gb och om du skall köra raw format så köp 8gb så slipper du oroa dig och kortet inte räcker. Minneskort är billigt idag så det finns ingen anledning att snåla på storlek.
 
Snackade om minneskort så sent som igår och jag skulle nog rekommendera två stycken 4gb före ett 8gb.. Går ett minneskort åt skogen så har man i alla fall ett minneskort.. Plus att det faktiskt är billigare. Men en smaksak, jag klarar mig rätt bra på ett 4gb-minne när jag fotar raw.. kan ta cirka 300bilder..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.