Annons

Väska (Hölster) till D50 med plats för monterat batterigrepp och objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

wob

Ny medlem
Ja, finns det något sådant?
Kikade på cyberphoto litegrann och hittade ingen given väska direkt.

Vill alltså inte ha någon ryggsäck utan snarare en axelväska/hölster så jag snabbt kan komma åt kameran.

Viktigt att batterigrepp och objektiv kan vara monterat i väskan, för med väskan jag har nu så måste jag montera batterigreppet varje gång jag plockar upp kameran.

Gärna med möjlighet att bygga på med alternativa hölster för fler objektiv!

Beroende på hur mycket övrig utrustning du har så kan du ju kika på följande väskor/system.

Lowe Pro Off Trail

En något större modell som jag haft själv tidigare.

Lowe Pro Off Road

Vill du sedan bygga något liknande av lösa väskor så ska du titta på Lowe Pro Street and Field systemet. Det använder jag idag, där börjar du med ett bälte som du sedan fäster väskor på. väskorna finns för alla behov kameror, objektiv, tillbehör,blixtar.

Blir det för tungt kompletterar du med axelremmar så blir det nästan som en ryggsäck.

Den serien finns ju oxå på Cyberphotos hemsida men lite utspridd.

Lowepro Street & Field

Ett flertal av dessa väskor ingår tex.

Väskor/Tillbehör

Plus en del av dessa går oxå att använda.

Zoomväskor

Det är bara att börja plocka ihop nått som passar dig.

Fredrik H skrev:
En något större modell som jag haft själv tidigare.

Lowe Pro Off Road

Får du plats med en D50 (el. liknande) med monterat batterigrepp och kitglugg (möjligtvis något större objektiv)

I första hand vill jag ha en väska som endast uppfyller de kritierierna, extra objektiv etc går alltid lösa på något annat sätt.

Vill ha ett riktigt lightweightkit att bära runt på, med möjlighet att utvidga, typ Sliplock, som Lowepro kallar det.

ANNONS
Götaplatsens Foto