Annons

Väska för två tele?

Produkter
(logga in för att koppla)

denstorre

Aktiv medlem
Jag vill ha en bra axelremsväska för typ två tele, inget mer. Problemet för mig är egentligen att de flesta väskor är både tjock och breda, men grunda, sett uppifrån. Jag vill ha en djup väska, med plats för kanske bara objektiv. Målet är att få en smal hängande väska som inte tar fatt i allt man går förbi. Ryggsäckar och vanliga kameraväskor har en tendens att stöta in i folk så fort man vänder sig.
Några tips?

Jag vill ha en bra axelremsväska för typ två tele, inget mer. Problemet för mig är egentligen att de flesta väskor är både tjock och breda, men grunda, sett uppifrån. Jag vill ha en djup väska, med plats för kanske bara objektiv. Målet är att få en smal hängande väska som inte tar fatt i allt man går förbi. Ryggsäckar och vanliga kameraväskor har en tendens att stöta in i folk så fort man vänder sig.
Några tips?

Den här är jag sugen på:
http://www.netonnet.se/art/foto/vas...wepro/lowepro-passportslingblack/155100.5710/

(Fast den kanske inte är djup nog)
Billig och "rätt" storlek. Expanderbar med dragkedja i "snabeln" :) Det går i princip bara ner en kamera med objektiv eller två objektiv i den vadderade delen, utanför den kan du få ner en tunnare tröjja men inte mycket mer än så.

Jag köpte nyss en think tank retroperspective 20. Har inte utvärderat den men den rymmer kamera med monterat 70-200 plus två objektiv till av samma storlek

Jag köpte nyss en think tank retroperspective 20. Har inte utvärderat den men den rymmer kamera med monterat 70-200 plus två objektiv till av samma storlek

Den där verkar nästan helt perfekt! Hade jag fått ändra något, så hade det varit att gjort den en aning smalare, men det är inte säkert att det hade blivit bättre.

Hmmh.
Dels så känns en del av deras grejer lite väl...hmmm...feminina för mig, men det som kändes som det största problemet är egentligen att även de verkar vilja bygga väskor på bredden, när jag vill hävda att det är betydligt bättre att bära saker som objektiv på djupet.

Shootsacs väska är helt underbar att bära eftersom den följer kroppen och tyngden avlastas mot höften. Har sett den på massa killar. ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Haha säg inte det.....

Notera att jag menar den svarta med tre fack.... Finns ju olika "lock" så den kan bli mer kill-aktig om man vill.

Hmmh, efter några dagars ångestande, så inser jag att även om jag gärna skulle köpa ThinkTanks Retrospective 20, så känns det vansinnigt att betala 1500kr för en kanvasväska. Den må vara hur bra som helst, men det är inte billigt....
Det får nog bli något ebay-alternative, som går sönder efter en vecka....

Har suktat efter Retrospective 20 länge. Var och klämde lite på den i Bankeryd men även jag tycker att över 1500.- är för mycket...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto