Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värför är vi så märkestrogna?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hatar? När man läser "hatinläggen", för de finns faktiskt här på FS, så inser man rätt snabbt att det är ett fåtal individer som ligger bakom majoriteten av dessa korkade inlägg. Själv så brukar jag mest garva åt dem. De kan ju vara riktigt underhållande....

Några av oss som huserar på denna community är lite inskränkta och insnöade i sitt tänkande men är det någon som är förvånad. Det är ju lika illa överallt. Tänk på trafiken: Vet inte hur många gånger jag har använt signalhonet på min bil för att undvika en olycka där en medtrafikant gjort en idiotisk manöver och tacksamheten visas genom att peka finger eller genom att tvärbromsa......Det gör tydligen allför ont när någon kritiserar det egna egot oavsett orsak.

Nej jag tror inte att en normalt funtad person hatar någon eller något för att man försvarar "sitt" märke. I mitt fall tror jag eller hoppas i alla fall att jag är objektiv i min kritik. Att jag ibland går i gång beror oftast på att kritiken eller berömmet inte är relevant. Vet inte hur många trådar jag läst där det höga bruset hos "alla" Nikon och den urkassa ergonomin hos "alla" Canon dikuteras. Väldigt ofta får jag känslan av att det är en märkesopponent eller en användare som bara letar efter en ursäkt att byta. Vi har tyvärr en alltför vanlig egenskap här uppe i norden som visar sig i vår negativitet. Vi tenderar alltså att se det negativa istället för det positiva.
Jag har en kollega som brukar komma till jobbet på morgonen med inställningen: "Livet är underbart idag, jag vaknade ju!!!!"

Jag ser min utrustning som ett verktyg i mitt arbete. Tyvärr får väl man ändå känslomässiga band till något man gillar. Jo jag gillar mina Nikons men jag hade förmodligen gillat en Canon eller Pentax likväl.

Vad som gör mig märkestrogen är en stor väska med dyra tillbehör som bara passar Canon. Skulle säkert varit tvärtom om jag hade köpt en Nikon först.

Men jag är nöjd med mina prylar och ser ingen anledning att byta system.

Ev hatinlägg måste komma från dom allra yngsta, verkar ju extremt barnsligt.

Re: Re: Re: Tänk om bara...

Photocon skrev:
Tack Daniel! Blir nog bäst att skaffa med af-verifiering. Har Nikkoroptik med med bländarring på alla. Det är främst de fasta vidvinklarna jag vill kunna köra på en FF-kamera (1DsMkII).

Ska genast kolla på e-bay

Bästa Hälsningar/Lennart

När du har en så fin kamera som 1Ds Mark II så tycker jag inte att du ska köpa billiga kinesiska adaptrar till dina objektiv. På den här sidan finns högkvalitativa precisionsbygda adaptrar, de kostar betydligt mer men är värda varenda liten krona!

http://www.cameraquest.com/

Re: Märkestrogen?

Chras skrev:
Det blev Nikon för många år sedan. Inga problem och allt har fungerat klandefritt. Samma effekt då det gäller bil Har haft Citroen i 35 år. Bra kvakitet och jättebra service från verkstaden. Tittar inte snett på andra som valt annorlunda.
Smaken liksom baken är som bekant delad eller....

Har du mac också :)

ANNONS