Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värde på gamla minolta grejer.

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Jag har en konica autoreflex t3 som inte funkar så den fattar jag att jag inte får ut något av men jag har ett konica 400 4,5 vad kan denna var värd?

Gamla Konica har inget med Minolta att göra. Det var först på 2000-talet de blev ett par.

Värdet är förmodligen rätt lågt, efterfrågan på såna där grejer är inte hög. Kolla på e-bay om det finns något likadant så kanske du kan få en prisbild.

Jag kan ju inte veta konicas och minoltas kärleksaffärer. Men det jag befarade vart sant det finns bar en på ebay och dne går på 550$.

Ett ex är för lågt underlag för att avgöra något. Speciellt om det är en handlare. Det kan vara en sån där som ligger på prylar i lagret flera år i avvaktan på den rätta köparen.

just KONICAs gamla systemkamera-system har en väldigt begränsad skara användare numera. Visst finns en och annan som fortfarande använder detta system, men de flesta har bytt och Konica var inte ett så stort märke i branschen. Dock är vissa objektiv väldigt svåra att få tag på och ett 400 F/4.5 i bra skick skulle säkert gå för 1500 - 2 000 kr på ebay om rätt köpare dyker upp.
Kameran är dock värd en hundring ungefär.

christianhylse skrev:
just KONICAs gamla systemkamera-system har en väldigt begränsad skara användare numera. Visst finns en och annan som fortfarande använder detta system, men de flesta har bytt och Konica var inte ett så stort märke i branschen. Dock är vissa objektiv väldigt svåra att få tag på och ett 400 F/4.5 i bra skick skulle säkert gå för 1500 - 2 000 kr på ebay om rätt köpare dyker upp.
Kameran är dock värd en hundring ungefär.

Då är det inte värt att sälja.

jo, men du har ju ingen som helst nytta av en Konica 400 F/4.5 om du inte ens har ett kamerahus som den funkar på. Då är - enligt mig! - värdet exakt noll kronor.

(nej, jag vill inte köpa den ! ;)

christianhylse skrev:
jo, men du har ju ingen som helst nytta av en Konica 400 F/4.5 om du inte ens har ett kamerahus som den funkar på. Då är - enligt mig! - värdet exakt noll kronor.

(nej, jag vill inte köpa den ! ;)

Den är ju vacker.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto