Annons

Väktare ..

Produkter
(logga in för att koppla)

zwc

Aktiv medlem
Var ute på stureplan för några nätter sen och fotograferade i krokarna. Självklart kommer en väktare fram och börja jiddra.

Han menade på att dom hade deras kassa synlig och där fick man minsann inte fota. Samt att själva baren var deras arbetsplats. Men man hade full insyn ifrån allmän plats till alla dessa delar. Så jag föreslog att vi skulle gå till ett par poliser som stod på andra sidan gatan. Han gick med på detta fram tills vi kom halvvägs fram, då tvekade han plötsligt och drog sig ur, men han skulle ta mig om jag fotade i närheten av deras kassa igen.

Om dom nu är så måna om sin kassa så är det väl inte mitt fel om dom ställer den öppet? Det finns väl så vitt jag vet inga regler mot att fota detta om den nu syns ifrån allmän plats? Eller?

Inte för att jag var intresserad av att sitta och fota kassan, bara det som var bakom den, men det fattade inte vakten och hans 200 kilo tunga kropp.

Vakten har ingen rätt att hindra dig att fota från allmän plats. Dock så har dom nog ingen koll på vad som gäller och risken är ju att de plockar in en, snor minneskortet, backar upp varandra och anmäler en för våld mot tjänsteman..

Men du kanske skulle kontakta krogen det gällde och påtala vaktens beteende.

Du kan ju tipsa skattemyndigheten om att restaurangen verkade väldigt nervös över att få sin kassa dokumenterad. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar