Advertisement

Annons

UV hus för en Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Melker73

Medlem
Hej har just köpt en Canon 350D och funderar på att göra lite uv foto. Är det någon här som har några tankar rekomendationer på Uv hus till kameran ?

Tack på förhand

Melker

Jo. JAg har också funderat på det så den här tråden lär jag följa med stort intresse. Det jag har kommit fram till är att Ikelite gör bra hus
http://www.camerasunderwater.co.uk/ikelite/slr/eos350d.html
Men det är rätt dyrt. Du måste efter det ha en port till optiken och rätt fet strobe. Då snackar vi nästan 20 000 för paketet utan kamera.

Har fotat en del med ixus under vattnet, ar riktigt nöjd med resultatet. Så jag tror nog att det får bli en Canon s2 is med UV-hus istället. Det är halva priset, men inte halva kvaliten.

Men det är som sagt bara tankar...

MVH Daniel Hansson

Priset jag fått på Sea & Sea (DX-350D) är ca 19.000 för huset utan portar..
Portarna jag kollat på ligger mellan 2000 - 8000 st.
Väntar på deras katalog för att få riktig koll på vilken port man skall välja...

Fantasea har just släppt, eller håller på att släppa, hus till 350D för väldigt rimliga priser. Om jag förstår det rätt kostar hus med standardport 999$. Desutom verkar Fantasea ha en lösning där man köper ett UV-hus till blixten och ansluter den med en kabel, vilket gör att man slipper (eller i varje fall i början klarar sig utan) svindyra uv-blixtar. Jag har dock ingen aning om hur bra deras hus är, har aldrig sett något, men man får ju faktiskt en 350D och ett hus för ungefär samma pris som ett Ikelitehus.

https://www.fantasea.com/ssl/products_catagory.asp?catagory=dslr_housings&referer=

mvh

Bent

Canon G6

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa ett undervattenshus till Canon G6 billigast? Vet att det finns på ikelite men där är det ganska dyrt tyvärr. Väldigt tacksam om någon vet!

Många hälsningar Lina

Hej!
Jag var själv inne på att köpa ett uv-hus till min 20D men jag var för snål för att lägga ca 20000 kr på ett sådant hus.
Så mitt val blev en Ewa Marine Undervattenshus U-AXP 100, för systemkamera.Den kostade 3000 på cyberphoto. I denna påse får jag plats med 20D + batterigreppet med ett 17-40 och 580 blixt. Denna påse går ner till 50 meters djup.
Ska ni köpa detta alternativ så kolla på Cyberphoto för dom var mycket billigare än Scandinavian photo.

Eftersom jag inte dyker så tror jag inte att det kommer att störa mig om det skulla vara lite bökigt att komma åt alla inställningar i påsen.
Det blev trots allt en hel del tusenlappar över som kommer gå till ett nytt objektiv tack vare detta val.

Re: Canon G6

linasun skrev:
Hej!

Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa ett undervattenshus till Canon G6 billigast? Vet att det finns på ikelite men där är det ganska dyrt tyvärr. Väldigt tacksam om någon vet!

Många hälsningar Lina

Ett Ewa Marine Undervattenshus D-CG6, kompaktkamera/digital kompaktkamera (passar bl a Canon Powershot G6

Kostar 1295 SEK inkl moms på cyberphoto

"Ett Ewa Marine Undervattenshus D-CG6, kompaktkamera/digital kompaktkamera (passar bl a Canon Powershot G6

Kostar 1295 SEK inkl moms på cyberphoto"

Jag trodde att Ewa Marine mest gjorde hus i mjukplast? För övrigt har jag ett hus till ixus 400 att sälja förmånligt :)

Det är ett "hus" i mjukplast, tänkt för dhup ner till 10 meter. Funkar förmodligen jättebra om man håller sig till vettiga djup.

mvh

Bent

Fridykarn skrev:
Men när husen är i mjukplast, är det inte så att man bara har kontroll över avtryckaren då?

Jag har inte prövat mitt case än. Men visst, det är jättesvårt att göra inställningar när kameran är i påsen. Men för mig så var alternativet inte så svårt. Jag tyckte prisskillnaden var för stor för det lilla jag kommer att använda den till.

Jag har inget begrepp på vad det skulle kosta med ett riktigt uv-hus där jag kan få plats till något likvärdigt som jag får in i min Ewa-påse.
Jag tror att prisskillnaden är så pass stor att jag kan få ett begagnat 300 2,8L i mellan en Ewa-påse och ett riktigt uv-hus med blixt.Så tänkte jag innan jag köpte mitt men hade jag varit en dykare så hade jag förmodligen tänkt annorlunda.

Till dom mindre kamerorna så finns det hårda hus för typ 1000 till 2500 kr i allafall till dom flesta kameror.
Jag har själv ett till min canon s1 is och det fungerar canonbra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar