Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

UV-filter, snabbt svar!

Produkter
(logga in för att koppla)

SonnyOboy

Aktiv medlem
Ska åka iväg om en timme och köpa ett UV-filter till min Tamron 17-50. Tänkte köpa B+W Filter UV 010 67mm, kostar 425kr, men jag undrar om det är värt att lägga ut 695kr istället för att få versionen med Multi Resistant Coating av samma tillverkare? Den ska ju tydligen minimera repor, smuts och reflektioner jämfört med den vanliga versionen, men är det värt de extra pengarna?

Tack för snabbt svar. :)

Hmmm du kan få MRC för samma pengar.
Se Fotokungen
http://www.fotokungen.com/bw-uv-010...----------------------------p-4419-c-416.aspx

När det gäller UV filter så fins det många åsikter. Vissa anser att det räcker med motljusskyddet.
JAg sålde min 70-200 nyss och när jag skulle rengöra B+W filtret såg jag att dt fanns ett par (små) repor på den trots att jag i princip alltid har skyddet på.. Så det är nog bra att ha.

Köp så bra du har råd med. MRC betyder just att det är "Bäst" antireflex och då ska det inte förlora ngn skärpa eller "solar" i motljus.

Oj, där ser man, det var betydligt billigare än hos Scandinavianphoto (som visserligen kanske inte är kända för att vara billigast...)

Tack för svaret. :)

PS: Såg dock att fraktkostnaden låg på 150kr... Yeah, right.

Men ring dem. Om du betalar i förskott borde de ju kunna lägga i en brun påse och skicka med vanligt porto. Om du hiner vänta kan jag åka förbi o köpa en åt dig och posta den. Men jag hinner tyvärr inte före fredag e.m. så du får den först på måndag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar