Jag har oförberett fått en förfrågan om att ställa ut bilder en helg i Juni 2014 vilket är fantastiskt roligt och jag har tackat Ja.
Detta är min absolut första utställning och den kommer att annonseras ut i kommunens magasin för vilka kulturella händelser som kommer under 2014 (ges ut gratis i brevlådorna flera ggr per år) samt att det kommer göras en artikel i lokaltidningen (ca 40.000 läsare) om utställningen.
Jag vann en fototävling i Norge under hösten 2013 där min bild kommer att användas som reklam för att locka turister till Norge och bland annat att visas upp på billboard på Times Square i New York under våren 2014.
Det gjordes en del artiklar om detta i Norge och min lokaltidning gjorde en förstesideartikel om mig och vinsten.
Så även om jag är en nybörjare (fotat sedan Januari -13) så är jag inte helt okänd.
Så vad bör jag prissätta mina bilder till?
Funderar på A3-format och vita passepartouter.
Bilden som jag vann fototävlingen med är i annonseringen "dragplåstret" då den nämns som "bilden på Times Square och nu visas den här" typ, vad är en sådan bild värd om den låt säga trycks upp i ca 10 exemplar? Ju exklusivare desto mer värd, antar jag?
Ni får gärna ge synpunkter.
Här kan ni se bilder från mig:
http://hermanssonphoto.smugmug.com
Gott nytt fotoår och god fortsättning!
Mvh
Erik Hermansson