Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utskriftskvalité Colormailer

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Jag har just fått några bilder som jag beställt från Colormailer. Bra bildkvalité förutom att bildytan hade en massa små repor och bilderna hade små veck här och där.Bilderna var i lite större format ( 40x60 och panorama)
Har jag haft otur bara eller är det något som är vanligt?

redrosie skrev:
Jag har just fått några bilder som jag beställt från Colormailer. Bra bildkvalité förutom att bildytan hade en massa små repor och bilderna hade små veck här och där.Bilderna var i lite större format ( 40x60 och panorama)
Har jag haft otur bara eller är det något som är vanligt?

Det låter ju tråkigt. Jag har testat att göra 20x30 av samma bilder på Colormailer, Fuji, VSFL och Proprint. Proprint tycker jag blir bäst. Där kan man också välja att få på matt papper. VSFL är också bra och dessutom billigast. Eftersom man hämtar i fotoaffär blir det inget porto och varje 20x30 kostar bara 15:-
Fuji blir klart mjukaste bilderna och fetaste färgerna. Där är fördelen att man kan välja format så det direkt passar digitalbildens format 4/3 istället för att beskära till 3/2. Pris som Proprint men hämtning i affär så man slipper porto. Colormailer var också fina, men de drog på extra skärpa i bilderna vilket gjorde att en del blev för skarpa.

johan

http://w1.601.telia.com/~u60127976/

Hm.. Blev lite imponerad av priset 15 :- för 20x30. Det priset finns inte i Uppsala. Uppenbarligen beroende på var man hämtar bilderna. 19.90 - 25.00 är priserna i Uppsala. Var fick du dem för 15 :- ??

Jag har fått dom omgjorda nu men även denna gång så har panoramabilden små veck på sig (5-6 st). Dock inga repor i ytan nu. Är det något man får räkna med eller skall man agera gnällkärring och maila dem igen?

redrosie skrev:
Jag har fått dom omgjorda nu men även denna gång så har panoramabilden små veck på sig (5-6 st). Dock inga repor i ytan nu. Är det något man får räkna med eller skall man agera gnällkärring och maila dem igen?
Jag tycker inte man ska acceptera fel på saker man betalar för. Sedan får man förstås väga felen mot krånglet att klaga.

johan

ANNONS
Spara upp till 11400 kr på Canon-prylar