Annons

Utskrift med Canon Pixma ip5200

Produkter
(logga in för att koppla)
Riktigt bra svartvita utskrifter får jag från min HP Photosmart 8150 när jag använder deras speciella gråskalepatron.

Konstigt att inga andra tillverkare har speciella gråskalepatroner.
 
Lite OT kanske men äger någon 5200R (WiFi-varianten)?
Jag funderar på att köpa en ny skrivare och pga dåligt med utrymme vore en trådlös variant perfekt, jag är dock allergisk både mot krånglade skrivare och krånglande nätverk och tvekar därför lite.
 
lukin skrev:
Riktigt bra svartvita utskrifter får jag från min HP Photosmart 8150 när jag använder deras speciella gråskalepatron.

Konstigt att inga andra tillverkare har speciella gråskalepatroner.

De bästa svartvita utskrifterna direkt ut ur en standardskrivare med standarddrivrutin är nog Epson 2400. Med den kan man använda färgpatronerna och även styra färgtonen. Vill du ha en lite varm utskrift är det bara att dra lite i ett reglage och utskiften blir lite varmare.

Stefan
 
har laddat ner ilfords icc-profil till ip4200 och kört några testutskrifter, iofs inte på ilfords eget papper men ändå,
inget rödstick längre, utan snarare en svag gul ton. Tycker nog att det ser lite bättre ut än med originalprofilen i alla fall.

Lite mindre metameri blev verkar det också bli, bilderna ser mer lika ut i dagljus och konstljus.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.