Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Att du inte bytt system och använt originalgrejer?!?
Snacka om uthållig och märkeslojal.
Mycket var ju originalgrejor - bara att det var KonicaMinolta. Mitt stora felsteg var ju att inte sälja allt då Minolta dog och Sony inte ännu kommit på banan men det var ju också så att jag kunde köpa mycket billiga Minolta-objektiv av de som lämnade skeppet - en del var knappt använda. Jag borde gjort det men istället slutade jag nästan helt med foto för jag tycket helt enkelt inte det var kul med allt detta elände. Jag hade också några objektiv som faktiskt var hyfsade och fungerade bra.
Sedan var det ju också så att en del av de funktjoner som kom lite senare som exv.
mikrojustering i kamerahusen då saknades på alla DSLR:er. Så husen kunde inte kompensera objektiv individuellt då som de kunde senare.
Men idag är jag faktiskt rätt positiv. Jag har aldrig haft några fel på Sonys spegellösa hus (exv. antiskak) eller några av de nya Sony-objektiven jag har utom 24-105 som alltså Sony erkände hade fel i en helt serie på 1000-tals objektiv (har fyra FF-objektiv). Särskilt AF-problemen är nu historia och det var ju just de som var verkligt knäckande.
Jag har bara haft Sony i 10 år och det är ingenting i mina ögon. Jag hade ju bara två analoga kameror på 42 år innan och min Pentax hade jag ju kring 30 år. Jag fattar än idag inte att det varit så mycket skit med mina DSLR-grejor och från allt jag läst här på FS så är jag ju långtifrån ensam om de erfarenheterna.
Senast ändrad: