Annons

Utomhuskonsert

Produkter
(logga in för att koppla)
Killen förklarar att han inte vill lägga upp sina bilder, och ger ett rimligt skäl till det. Även om jag tror att risken är minimal, så är det hans åsikt. Han frågade också vänligt om det fanns någon som hade några andra bilder från konserten, det är väl högst rimligt också?

Två personer efter varandra behöver inte idiotförklara honom för hans åsikt!! Det är så fruktansvärt trist ton på det här forumet ibland....

Vad skulle för övrig ett par bilder tagna på programläge med en kompaktkamera tillföra i en kritikpool?

Killen vill inte visa sina bilder, okej att han har en orsak, men att då fråga efter andras bilder, och om du läser lite noggrannare så frågar han om han kan få bild.

Vill han inte visa bilder så behöver han ju inte vara medlem utan söka bilder i oregistrerat läge, eller hur?

Dessutom måste jag säga att du just tryckte ner honom ganska duktigt med att slänga ur dig att du utgår ifrån att hans bilder är skit eftersom de skulle vara fotade med kompakt i programläget.
Lysande puck där, Sickan. ;)

Dessutom måste jag säga att du just tryckte ner honom ganska duktigt med att slänga ur dig att du utgår ifrån att hans bilder är skit eftersom de skulle vara fotade med kompakt i programläget.
Lysande puck där, Sickan. ;)

Gjorde jag?

Bilderna behöver naturligtvis inte vara kassa för att de är tagna med program, men det går väl knappast att ge någon meningsfull kritik till fotografen om han inte gjort inställningarna själv!!

"Få" en bild kan nog definieras på olika sätt... tror knappast han menade att han skule få cpyright på den för resten av sitt liv.

Bilderna behöver naturligtvis inte vara kassa för att de är tagna med program, men det går väl knappast att ge någon meningsfull kritik till fotografen om han inte gjort inställningarna själv!!

Varför skulle inte det? Om bilderna var bra och han själv inte gjort några inställningar är det ju iaf en bra kamera, och även det är väl värt att kommentera?

jisses, vad livat det blev här. Varför?

Kan lugna alla personer som tvivlar på kompaktkamerans prestation, att korten jag tagit på konserten blev jättebra.

Märks också tydligt att de som kommenterar negativt aldrig har varit på en Metallica konsert.

Allvarligt; skall man börja pilla med inställningarna när Lars Ulrich börjar ösa loss på trummorna....? Skulle inte tro det va.

Kan även meddela att jag fått en jättefin bild tagit med systemkamera av en vänlig själ här på forumet.

Så nu har jag både bra bilder, dels där jag stod själv, och dels en snygg på nära scenen på James Hetfield.

Alltså, sikta och tryck, varför krångla till det?

P.S. Vill ni lägga ut bilder på Internet så är det upp till er, men tänk på att ni tappar kontrollen på dem totalt...

jisses, vad livat det blev här. Varför?

För att det här är FS, det är så här. TYvärr kommer det nog alltid att vara det och jag vet väl om att jag är ganska högljudd av mig.

Allvarligt; skall man börja pilla med inställningarna när Lars Ulrich börjar ösa loss på trummorna....? Skulle inte tro det va.

Jodå. Det är just det som en del av fotandet handlar om, iallafall för en del av oss. Att ha så pass mycket kontroll att man hinner göra det och att man känner till sin kamera så bra att man vet vart alla inställningar sitter fastän man blundar.

För att det går och för att vi kan.
Måste nog säga återigen att du är lite fel ute om du tror att det här är en plats där man byter bilder med varandra och prata om spelningar man varit på.

P.S. Vill ni lägga ut bilder på Internet så är det upp till er, men tänk på att ni tappar kontrollen på dem totalt...

Det är ju det vi inte gör, tappar kontrollen på dem. Det går att skydda sina bilder hyggligt bra på olika sätt. Inget är ju 100% säkert, men då är ju frågan sen, vem vill stjäla någons bilder från olika spelningar eller sporthändelser, eller farmors födelsedag? Vi på FS visar våra bilder för att vi är stolta över dem, vi vill ha kritik och vi vill dela med oss av idéer och tips till andra.
Det är både synd och tråkigt att det då kommer personer som likt dig bara vill ha, men inte dela med sig.

Allvarligt; skall man börja pilla med inställningarna när Lars Ulrich börjar ösa loss på trummorna....?
Man får prioritera, antingen går jag på konsert för att ägna mej 100% åt musiken, då blir det inga bilder tagna. Eller också så får det bli typ 60% musik och 40% foto.

Helt rätt tänkt!!! Inspirera oss! Vi vill se resultatet!!!

Jo, men vad är det för glädje med bilder som ingen har fått se? Lägger man upp i 400x400pix är nog chansen minimal att någon snor dom, och sannolikheten att någon dessutom skulle göra pengar på dem finns nog inte ens.

Det är väl JUST då man ska göra det, så otroligt otight som karln spelar nu för tiden. Jag hade honom som idol och trummisförebild när jag gick i högstadiet och Master of Puppets precis hade kommit ut, något som idag känns helt obegripligt när man hör hur han t ex spelade på Sonisphere :-(

Varför i hela friden är du då medlem på en sida som iprincip är till för att lägga upp sina bilder på så att man kan få kritik på dom?

Ursäkta mig, men det va nog det dummaste jag har hört på länge.

Lugn, grabben är säkert bara typ 10 år, lånat farsans kamera, utan lov!

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.