ANNONS
Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Nya bilden

Tyvärr blir ju komprimeringen inte så bra. Jag försökte enligt modellen beskriven tidigare i forumet men ... nej.
 

Bilagor

  • ny_bild.jpg
    ny_bild.jpg
    49.4 KB · Visningar: 1,340
Jag vet precis var det är, men eftersom jag är en analog bakåtsträvare så hinner jag med största sannolikhet inte få fram en bild.

attans -- MW
 
Aj, aj, aj nu kliar det i fingrarna, hjärnan och själen och jag vill omedelbart leta bland mina äldre bilder där jag vet att jag en/några därifrån...från den platsen...men mitt bildarkiv??? Kvällen blir för sen och morgonen alltför tidig.
:-( igen!
Duktigt och bra, Jenny!!
 
Angående det där med bäst-före-datum på bilden

Jag hoppas väl att nån av er alla tar det innan den 26:e? Med tanke på hur många som vet var bilden är tagen. ;-) Annars kan vi säga att betänketiden på bilden är slut då.
 
Det ser ut som Engelska Parken, när man står vänster om Carolina och fotar snett genom parken mot gamla Matematikum (huset till vänster) och Kemikum (höger).

-- MW
 
Nåt sånt var det

Jag är inte född i Uppsala så jag vet inte alla hus heter ... men jag tog bilden bakom Carolina ja. Kanske han som tog ursprungsbilden vet mer.
 
Hur gör ni andra för att komma ihåg motivet förresten? Skriver ni ut bilden eller gör ni en skiss? Eller går på minnesbilden?
 
Hur jag kom ihåg bilden

Jag gjorde en liten skiss som jag sen glömde hemma. Därför var inte bilden exakt likadan. Jag har tyvärr ingen skrivare. Än.

Förresten ... Bra gjort med hittandet och kopierandet av min bild! Den ser ju nästan exakt likadan ut. Bara annat väder.
 
hmm, ser att vinkeln inte blev hundra rätt - får den godkänt ändå? :)

/Maria
 

Bilagor

  • utmaninguppsala.jpg
    utmaninguppsala.jpg
    39.1 KB · Visningar: 1,141
Hann nästan....

Ulla hade tagit en bild strax före mig och hon sa att det var en före henne... Men jag postar ändå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.