Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Kullen vid Pildammsteatern, utsikt över cafet. Det man ser i bakgrunden är våffelresturangen tror jag... Jag kanske tog "fel" takfönster, men jag är ganska säker på platsen.
 

Bilagor

  • 090719-_DSC7398.jpg
    090719-_DSC7398.jpg
    38.4 KB · Visningar: 184
Orden "Malmö" och "gourmetrestaurang" relaterar till varandra ungefär som "flodhäst" och "stilettklackar", iaf i mitt huvud... :)

Fick man använda bilder som inte är tagna idag? Annars får jag vänta tills i morgon kväll.
 
Din gissebild får vara gammal. Endast svarsbilder ska vara nytagna!

Så in med nästa om du har nån på lager!
 
Oki... förhoppningsvis finns det inte så många av den här sortens tuppar ute... :)
 

Bilagor

  • utmaning_mo4b.jpg
    utmaning_mo4b.jpg
    98.1 KB · Visningar: 177
Den lyser upp ett helt gathörn, lätt synlig... Och finns mellan Triangeln och Folkets park.
 

Bilagor

  • utmaning_mo4c.jpg
    utmaning_mo4c.jpg
    95.4 KB · Visningar: 207
Antar att någon kanske ska ta den nuvarande bilden innan det är dax att lägga upp en ny.

Med den ledtråd som gavs borde den ju inte vara så svår att hitta.
 
Ja,det tycker jag väl... Antar att dom inte sätter ut den i ruskväder / eller att dom hade stängt. Jag kan inte kräva att bilden ska vara tagen vid rätt tid på dagen - det är väl lite mycket... :)
 
Jag hittade skulpturen på Arkitektgatan 31 bakom Snabbt & Gotts gatukök. Bara ett stenkast från mobilia
 

Bilagor

  • DSC_0006.jpg
    DSC_0006.jpg
    30 KB · Visningar: 178
Jag antar att det var rätt och slänger upp en ny bild direkt, hoppas ni är på lekhumör
 

Bilagor

  • CSC_0017.jpg
    CSC_0017.jpg
    25.1 KB · Visningar: 169
Lätt för den kulturellt allmänbildade, lekplatsen utanför stadens konsthall där det också verkar råda fotoförbud, alltså ”Spirallekplatsen” i Magistratsparken.

09071993R_c01_400.jpg
 
helt rätt men vad menar du med verkar råda fotoförbud, jag såg inga skylltar :p


Blev nog lite fel där, jag menade inne på konsthallen. Jag var där härom helgen och tittade på befintlig utställning, fick för mig att ta en bild på en installation men då kom en av de rikligt förekommande vakterna och sa att det var fotoförbud. Vakter överallt som tittade misstänksamt på en de såg väl att man hade en R&R testvinnare som skulle kunna ta bilder med en sådan kvalitet att de minst skulle kunna skaka samhället i sina grundvalar. ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.