ANNONS
Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
hahah jaha okej, var utställningen bra då? vem ställdde ut? Jag vet faktiskt precis var din bild är tagen för jag har varit med och gjort elinstallationerna i byggnaden, problemet nu är bara det att jag har druckit några öl så jag klan inte direkt sätta mig i bilen nu, får hoppas den är kvar imorgon :)
 
Här behövs helt klart en (ganska) lätt, det är bara att styra ut sig i fotografiskt riktig Gore-Tex, hänga på kameraväskan med de vädertätade gluggarna och lägga sig i startblocket. :)

09071967R_c02_400.jpg

En liten ledtråd kan trots allt kanske vara på sin plats för de med dåligt lokalsinne, väderstrecket som gäller är där solen som flitigt lyser med sin frånvaro brukar gå ner.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PS
Om den inte är löst innan den frånvarande solen går ner blir det utvisning och matchstraff för hela bandet. ;-)
 
Senast ändrad:
Eftersom jag förvisat mig själv från hemstaden så gäller kanske inte utvisningen mig? Jag är ju reda s.a.s off-game.

Annars TROR jag att jag vet var det är nånstans.
 
Och jag som var där i onsdags och tog en massa foto på samma motiv.
Hur långt ifrån får man foto för att få godkänt? Räcker övre halvan från ett avstånd på ca 5 km?
 
Misstänkte väl att det skulle bli ganska lurigt när det bara var himmel i bakgrunden och inget att orientera sig efter.

Eftersom jag förvisat mig själv från hemstaden så gäller kanske inte utvisningen mig? Jag är ju reda s.a.s off-game.
Annars TROR jag att jag vet var det är nånstans.

Jo det får väl gå för den här gången, de övriga verkar också ha ”utvisat” sig själv. ;-)


Hur långt ifrån får man foto för att få godkänt? Räcker övre halvan från ett avstånd på ca 5 km?

Fotografiska teleobjektiv går naturligtvis bra, astronomiska teleskop är mer tveksamt. Att ha sådan lokalkännedom att man vet vart teleobjektivet skall riktas är berömvärt. :)
 
Den här vållade tydligen huvudbry hos samtliga? Jag kan dock avslöja att jag vet vad bilden föreställer och ska försöka befria er från denna plåga under dagen om ingen annan drabbas av en Lidnersk knäpp och hinner före :)
 
här kommer nästa då jag hittat det stora huset på eniro :)

denna bilden vill jag att ni ska ta stående på samma ställe då det bildar ett lite kul mönster.
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    70.5 KB · Visningar: 180
Den är nog för svår. Inget man bara kör och klipper. Vem pallar leta upp rätt sjömärke och exakt rätt ställe?

E de lillebror som inspirerat dig för en ny vinkling i tråden, hehe ;)
 
Senast ändrad:
så svår är den väl inte med tanke på vad det är man ser men här kommer lite mer. Svår det är inte svårare än någon liten plutt på en fasad då det faktiskt inte finns så många sjömärken på land innanför ringvägen, va nu inte slöa utan åk ut i den härliga sommarkvällen och jaga.

Näe det är inte lillebror som inspirerat mig, men kan hålla med honom i vissa delar.


Här kommer lite mer bild......så nu är det egentligen för enkelt. och i sann EFS anda så lutar horisonten
 

Bilagor

  • gissa 2.jpg
    gissa 2.jpg
    78.9 KB · Visningar: 143
Om ingen Pallar leta så är det fritt att lägga upp en ny bild.

Vem blir först?????

Nu ska vi väl inte gå händelserna i förväg?

Efter din senaste, större bild blev det ju rätt lätt! Vi håller väl oss till reglerna? Svara med rätt bild, lägg DÄREFTER upp en ny!!

Annars blir det snart anarki i tråden.
 
Det var länge sen vi hade en skylt. Nån som vågar sig på den här?
 

Bilagor

  • DSCN1025_400.jpg
    DSCN1025_400.jpg
    32 KB · Visningar: 234
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.