Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Utmaning innom SL
- Trådstartare Nekomy
- Start datum
ejeklint
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Jag vet var bilden är tagen, men har inte varit där sen i slutet av 2004, så de bilderna är väl diskvalificerade, eller? Annars har jag nytagna utmaningar från i söndags...
Äh, langa upp en bild vet jag. Vad gör det om den är en månad gammal. Utmana oss!
JörgenEriksson
Aktiv medlem
Jag inbillar mig att jag vet var det är. Nu gäller det bara att släpa sig dit.
Joakim A
Aktiv medlem
JörgenEriksson skrev:
Jag inbillar mig att jag vet var det är. Nu gäller det bara att släpa sig dit.
Ser ut som någon gränd bakom Maria på Söder..
// Jocke, som gärna hjälper, men kommer inte på själv
davidi
Ny medlem
Jag skulle gissa på någon av gatorna precis bortom Mosebacke, Svartensgatan eller Roddargatan. Jag har alltid glömt att ta med kameran när jag har varit i trakterna, men jag får väl se till att göra det nästa gång. Om inte någon annan hinner före... (risken verkar ju överhängande)
JörgenEriksson
Aktiv medlem
Det skulle även kunna vara Tavastgatan eller Bastugatan...Eller kanske Brännkyrkagatan.
NiclasLundborg
Medlem
NiclasLundborg
Medlem
NiclasLundborg
Medlem
Andra torn
Var det svårt eller är det bara få som besöker denna tråd?
Jag kom på att det kan finnas flera liknande torn i samma område, jag tycker att ett av dessa oavsett vilket kan duga som rätt torn. )
/Niclas
Var det svårt eller är det bara få som besöker denna tråd?
Jag kom på att det kan finnas flera liknande torn i samma område, jag tycker att ett av dessa oavsett vilket kan duga som rätt torn. )
/Niclas
NiclasLundborg
Medlem
Ledtråd kommer
Jag tänkte vänta några dagar till sedan lägger jag ut en ledtråd, det vore ju kul om det blev lite fart på tråden nu när det är sommar och många kanske rör sig runt i SL området. )
/Niclas
Jag tänkte vänta några dagar till sedan lägger jag ut en ledtråd, det vore ju kul om det blev lite fart på tråden nu när det är sommar och många kanske rör sig runt i SL området. )
/Niclas
NiclasLundborg
Medlem
Ledtråd
Tornet är (vad jag tror) en del av ett större byggnadskomplex som idag är delvis rivet. Vissa delar är sparade och är idag vandrarhem, hotell och muséum.
Detta ligger på en av Stockholms öar, en ö som numera är associerad med byggnaden som tornet tillhört.
Till ön var det flera stockholmare som kom mot sin vilja mellan åren 1724 och 1975.
Nu borde ni i alla fall ha ett hum om vart ni skall leta.
Lycka till!
Tornet är (vad jag tror) en del av ett större byggnadskomplex som idag är delvis rivet. Vissa delar är sparade och är idag vandrarhem, hotell och muséum.
Detta ligger på en av Stockholms öar, en ö som numera är associerad med byggnaden som tornet tillhört.
Till ön var det flera stockholmare som kom mot sin vilja mellan åren 1724 och 1975.
Nu borde ni i alla fall ha ett hum om vart ni skall leta.
Lycka till!