Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning innom SL

Produkter
(logga in för att koppla)
En mycket enkelt ställe, det här. Här vill jag inte vila ännu, så jag väljer att göra något mer levande istället.

hoppas ni har förstått

mvh mats
 
Vet så väl vad det är o var fast jag inte varit där. En avundsvärt vacker miljö för foto. Jag ska absolut dit. Alla hamnar ju där. Förr eller senare. Eller på nåt liknande ställe... Tänk om jag skulle hinna först!? he he...
 
Kapell i skogskyrkoområdet i enskede. Ur lite annan vinkel, hoppas att jag inte blir diskad...
 

Bilagor

  • kapell2.jpg
    kapell2.jpg
    30.4 KB · Visningar: 572
Ok, en ganska lätt faktiskt, men det kan behövas i dessa kalla tider. Ja, man får ju passa sig så man inte förfryser b*****na!
 

Bilagor

  • bollar.jpg
    bollar.jpg
    19.7 KB · Visningar: 554
Förra bilden verkade vara taget från ett arkiv, meningen är väll att man skall ut och röra på sig och faktiskt ta sig till platsen. För de skall vara värda att se på av av intresse. I annat fall blir det bara en liten gissningslak :)

Södra är tex ingen vacker plats som är värt att besöka :-D
 
Aha, Södra delen av SL e inget att ha alltså!? Enskede ligger väl söder om Globen o duger det åt FN så duger det f-n åt mej ;-)
 
Nekomy skrev:
Förra bilden verkade vara taget från ett arkiv, meningen är väll att man skall ut och röra på sig och faktiskt ta sig till platsen. För de skall vara värda att se på av av intresse. I annat fall blir det bara en liten gissningslak :)

Södra är tex ingen vacker plats som är värt att besöka :-D

Ditt inlägg är totalt förbryllande; du har alltså inte insett att jag faktiskt har varit på platsen och tagit just den där bilden, om än för någon månad sen. Inte heller att det faktiskt är en gissningslek för alla som inte vet exakt var "platsen" är.

Du anser att platsen är för ful för att vara värd att besökas, men avslöjar glatt var bilden är tagen utan att ha en bild själv?!

Och du startade den här tråden! Man baxnar!
 
Jag som startade tråden har även för mig att jag skrev.

Området/objektet skall hälst vara av intresse och ha ett besöksvärde eller nått som kan vara av intresse att fotografera eller besöka. (tex dit favorit museum)

Och

Man skall inte säga var platsen ligger förän någon kan presentera en bild som är tagen från ungefär samma plats. För det gäller som sagt inte att leta på internet eller att snoka i arkiven utan att gå ut och röra på sig och upptäcka nya platser som kan vara av intresse att besöka.

Tagen för en månad sedan eller inte, regler är regler även de inte är så hårda :)

Ber om ursäkt. Det var meningen att en bild skulle med, men nått hände på vägen som gjorde att den famnade på min polares bärbara och han är inte längre här :-(
 
Vi andra då?

Vad med de här som kanske inte fotar så mycket, eller (Gud förbjude) inte använder digitalkamera? Kostnad för film och framkallning är väl en sak, det är ett medvetet val som man gör när man väljer analog fotografi framför digital, men att knäppa slut på rullen och sedan framkalla tar ju trots allt en stund. (Själv brukar jag välja tredagarsframkallning, tycker väldigt sällan att det är värt uppemot dubbla kostnaden för att få bilderna lite snabbare. Vill man ha bilderna på CD för att man till exempel saknar egen scanner, blir det ytterligare en slant.) Ja, det finns faktiskt de som inte tycker sig ha råd att knäppa bilder bara för knäppandets skull, hur knäppt det än kan låta.

Kul idé, men man känner sig lite diskriminerad, förstås. :)
 
Re: Vi andra då?

Michael Kjörling (mkjo) skrev
Kul idé, men man känner sig lite diskriminerad, förstås. :)

Med tanke på hur lång tid det tar för svaren, ofta en dryg vecka, så tycker jag att du också har en god chans. Men visst kostar det lite mer.

Personligen har jag faktiskt åkt bil till de platser jag fotat, det kostar det också ;-)
 
Swedenborgsgatan vid Södrastation. Enligt mig inte värdens finaste område, men det är en intresant skulptur som gör sig bäst på natten och när den är tvättad.
 

Bilagor

  • sthlm12.jpg
    sthlm12.jpg
    47.6 KB · Visningar: 568
På Åsön hittar man en del av vårt solsystem, väl där kan du gå in och njuta av historia och mackor.
 

Bilagor

  • planet.jpg
    planet.jpg
    38.5 KB · Visningar: 561
Sista bilden var från Stockhlms Stadsmus på Slussen. Det man ser är en planet som ingår i en modell av vårt solsystem och där Globen fått symbolisera solen.

Är det någon som vill väcka liv i denna tråd så är det bara att sända in en ny bild.

Reglerna var ungefär:

1: Objektet måste befinna sig innom Stockholms Lokaltrafiks område och innom promenad avstånd från närmsta hållplats.

2: Området/objektet skall vara av intresse och ha ett besöksvärde eller vara av intresse att fotografera.

3: Utmaningen går inte ut på att visa upp okända platser eller objekt som är svåra att hitta och kommer inget svar får man avslöja platsen.

4: Beskriv gjärna hur man tar sig till platsen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.