Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning-Fota killar

Produkter
(logga in för att koppla)
Män som gillar läder:)

J Areklint!

-Nu blev ju bilden censurerad. Rent bildmässigt gillar jag den för att den uttrycker modellens ohämmade glädje att visa upp sig, sitt organ och sina läderattiraljer på bild. Tycker att många homosexuella (är själv hetero) har en mycket hälsosamare och mindre hycklande inställning till sin och andras sexualitet än vi heteros i allmänhet och hetero-killar i synnerhet. Det vill säga, det är ok att kvinnor visar muffen i diverse "accepterade" tidningar och forum, medans ett manligt organ inte är ok. Vore trevligt om män som anser att en kuk i bild är anstötlig tänkte varvet runt och kanske får ett stråk av förståelse för de kvinnor som protesterar mot muffar i ditto.

-Bifogar ytterligare en bild på samma läder man, dock utan fritt svängande...
 

Bilagor

  • man-006 copy.jpg
    man-006 copy.jpg
    47 KB · Visningar: 428
Re: Män som gillar läder:)

systerdiesel skrev:
J Areklint!

-Nu blev ju bilden censurerad. Rent bildmässigt gillar jag den för att den uttrycker modellens ohämmade glädje att visa upp sig, sitt organ och sina läderattiraljer på bild. Tycker att många homosexuella (är själv hetero) har en mycket hälsosamare och mindre hycklande inställning till sin och andras sexualitet än vi heteros i allmänhet och hetero-killar i synnerhet. Det vill säga, det är ok att kvinnor visar muffen i diverse "accepterade" tidningar och forum, medans ett manligt organ inte är ok. Vore trevligt om män som anser att en kuk i bild är anstötlig tänkte varvet runt och kanske får ett stråk av förståelse för de kvinnor som protesterar mot muffar i ditto.

-Bifogar ytterligare en bild på samma läder man, dock utan fritt svängande...

Sant det du säger men du måste förstå det finns en hel del män ute i världen som är kraftigt homofobiska utav sig.

Kvinno kroppar har blivit mer "accepterade" än mans kroppen som nu faktiskt börjar ta mer och mer platts i reklamer tex. och då även mer avklätt mer än bara bar överkropp. Kolla bara på brothers reklam... eller i tex tidningen Slitz faktiskt där en tjej kompis plötligt stönade till eller vad man ska säga när hon såg en kille med magrutor och öppknäpta byxor liggandes i en utmanande stälning görandes reklam av en parfym

En personlig favorit där jag bara inte kan sluta sratta är endå ett företag som gör reklam för en flugsike rulle och har ett dubbelsidigt uppslag med en supersexig tjej lättklädd förståss hållandes i ett fiskespö där man knappt ser rullen det tog mig några minuter innan jag förstod vad dom gjorde reklam för då utan att läsa texten förståss men det var skrattretande när jag såg var det var.
 
-John!

Du menar att homofoba mäns olust är mer viktig att beakta än kvinnors motvilja till exploatering? Och finns det inga homofoba kvinnor som i sådana fall bör beaktas i motsvarande grad?
...När jag bodde i USA hittade jag motsvarigheten till din flugfiskerulle, en bikini-babe med motorsåg på stranden. Gud vet vad AD´n hade tänkt sig att baben skulle kapa på den stranden;-)
 
systerdiesel skrev:
-John!

Du menar att homofoba mäns olust är mer viktig att beakta än kvinnors motvilja till exploatering? Och finns det inga homofoba kvinnor som i sådana fall bör beaktas i motsvarande grad?
sant men jag tror män tar mer illa vid. har en polare som inte tål homosexuella män. ganska komiskt faktiskt när man ser han. Jag och en tjej kompis har nu en ide att vi ska supa ner honnom och sminka honnom REGÄLT sen ta en bild sedan bara gävlas med honnom på ett snält sätt självfallet *S*

...När jag bodde i USA hittade jag motsvarigheten till din flugfiskerulle, en bikini-babe med motorsåg på stranden. Gud vet vad AD´n hade tänkt sig att baben skulle kapa på den stranden;-)
Amrtekaner är ju roligast på det avseendet då dom gör reklam för div verktyg och spec vapen deras Army babes vetu är ju smala tjejer med jätte silikon bröst...
 
-John!

Visst jag förstår mycket väl vad du menar, jag håller bara inte med om graden av förståelse män med dessa fobier kräver. Vore ju konstigt om man sas planerade världen efter folks fobier, aldrig byggde några torg i omtanke om alla med torgskräck, inga hissar eller trånga utrymmen pga cellskräcks filurerna och slå ihjäl alla ormar och spindlar osv... Vad jag menar är att homofoba helt enkelt får lov att gilla läget och komma över sin fobi, punkt. Homofobikers problem inskränker en massa människors fri och rättigheter, och i det valet tycker jag att fri och rättigheterna vida övertrumfar det förstnämda.
 
-Jan

Jag håller helt med dig. Tror vi har pratat om varandra lite. Det första jag skrev var med en smula ironi för dom killar som inte kan acceptera att se en annan mans nakna delar.

Så till alla killar som inte tål att se sådant: klicka vidare....
 
dags att återuppliva tråden.

Tog en serie bilder till gymnasieskolan Spykens årsbok i vintras. Två polare står modell. Det var svinkallt kan jag medela. Jag och övriga människor bakom kameran hade handskar och mössor på oss, vi var inte ett dugg avensjuka på modellerna om man säger så! :D

Thumbnail
Hela bilden

men kul hade vi.
 
lotelo skrev:
I en annan tråd är vi några som är överens om att det finns för många bilder på "snygga" tjejer mot vad det finns på "snygga" killar.

Utmaningen blir alltså att jämna ut statistiken.
Reglerna:
* Vad som är snyggt är subjektivt
* Motivet ska vara minst en kille
* Syftet är att jämna statistiken för könen vad gäller "bimbobilder" och bilder med snygga tjejer.
* Tiden är oändlig, vi laddar upp resultatet i tråden (och naturligtvis för kritik också om vi vill.)
* Allt i fotoväg är tillåtet utom självporträtt (detta för att alla bör ha "problemet" att hitta annan modell. Rättvisa könen emellan alltså;))

Vilka är med?


Jag är med. Fast hitta killar som vill ställa upp är svårare än att hitta tjejer.
 
En ca 1,5 år gammal bild från en session med en kille som inte var direkt blyg av sig =).
 

Bilagor

  • a30.jpg
    a30.jpg
    21.2 KB · Visningar: 181
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.