Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Falun

Produkter
(logga in för att koppla)
Det verkar inte som om du får nå hugg på fikoman-fronten... Du får kanske ta en annan bild ? Kanske en som går att foto även om man inte har tillfälle att vistas på stan under öppettiderna ?
 
Ok, då ska vi försöka väcka dessa falubor ur idet.. =) Här kommer det en ny..!

/Benny
 

Bilagor

  • ploj5.jpg
    ploj5.jpg
    55.9 KB · Visningar: 406
Ja! Den här gången hann jag först. Efter att ha tagit kortet på Rådhushörnet så tog jag en fika och kom hem fem minuter efter den andra hörnfotografen.

Livbojen hittade jag hängandes på bron vid Bryggcafét.
 

Bilagor

  • livboj.jpg
    livboj.jpg
    38.8 KB · Visningar: 387
Senast ändrad:
Den här kanske är för enkel för inbitna Falubor..., men omständigheterna gör den ju lite klurigare iaf.
 

Bilagor

  • apa.jpg
    apa.jpg
    14.2 KB · Visningar: 381
Inte vet jag hur din ljusmätare fungerar, men bilden verkar vara "lite" felexponerad;)
Bilden skall föreställa konstverket över dörren till Dalarnas Museums konsthall, ingången från Medborgarplatsen.
Här visar jag hela konstverket, ej beskuret som på din "bild".
 

Bilagor

  • _dsc5264rw.jpg
    _dsc5264rw.jpg
    45.8 KB · Visningar: 344
"Felexponeringen" beror på att det var kväll och jag inte använde blixt. Ville inte öka exponeringstiden eftersom jag tog det på fri hand.

Bilden är inte beskuren, utan jag zoomade in objektet. Tänkte inte på att alla inte har samma zoom-möjligheter, men nu ska jag ha det i bakhuvudet :)
 
(YogiJogg) skrev
Bilden är inte beskuren, utan jag zoomade in objektet. Tänkte inte på att alla inte har samma zoom-möjligheter, men nu ska jag ha det i bakhuvudet

Det var inte din bild som var beskuren utan konstverket på din bild;) Jag ville delge FS-läsarna hur hela konstverket ser ut.
 
Senast ändrad:
Den var lite lurig att hitta den där vinkeln. Men tillslut, genom ett plank hittade jag bilden.
 

Bilagor

  • _mg_9701.jpg
    _mg_9701.jpg
    14.3 KB · Visningar: 297
Tänkte låta någon annan skulle hinna lägga in här men för att försöka hålla tråden levande så klämmer jag in med en till..

Ovanför skattekontorets entré finns denna.
 

Bilagor

  • ploj6.jpg
    ploj6.jpg
    66 KB · Visningar: 306
Lite lurig var den... men jag hittade... :)
Jag måste ha sovit som inte sett den här tråden tidigare... men nu är jag med.
Mitt emot gamla posten på gamla elverket mot ån hittades denna.
 

Bilagor

  • dsc_3965.jpg
    dsc_3965.jpg
    18.8 KB · Visningar: 293
Okej, då provar jag med denna.
Den rosa glass/fikaboden utanför akademibokhandeln. Geisiska parken( stavning ?! )
 

Bilagor

  • kruka.jpg
    kruka.jpg
    18.3 KB · Visningar: 276
Jaha, nästa är kanske lite svårare, så nu får ni höja blicken.
 

Bilagor

  • gissavart.jpg
    gissavart.jpg
    35 KB · Visningar: 272
Hade telen hemma så det får bli en beskärning istället...

Men jag tror jag hittade rätt när jag siktade Tv-antennen på taket vid Falugrillen på Falugatan.
 

Bilagor

  • dsc_4005.jpg
    dsc_4005.jpg
    15 KB · Visningar: 263
Så då ger vi oss väl på nästa då...

Förhoppningsvis har jag hittat nåt i alla fall lite lurigare den här gången... men vad vet man... :D
 

Bilagor

  • dsc_4010.jpg
    dsc_4010.jpg
    20.6 KB · Visningar: 251
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.