Det är inte mer krånglit än Canon sagt dig Roger. Dom handlare i Sverige som säljer importerade kameror köper dom från Tyskland tex, Fyndbörsen mfl, enda skillnaden är att man inte får en Svensk manual, garantin är exakt lika som en som är köpt från Svenska generalagenten. Man tjänar ca:2000:- spänn på att köpa en Tysk importerad, köper man till en Svensk manual har man tjänat 1500:- spänn, dom kan man ju ha annat roligt för.
Så det är lungt Roger, gör som andra ekonomiskt medvetna och gör en bra affär, men troligen tjänar du lite mer på att köpa den själv direkt från Tyskland, värt att tänka på kanske.
Själv har jag slutat att handla dyrare prylar i Sverige då man tjänar betydliga (för mig) belopp på att köpa via nätet innom EU, objektiv köper jag från USA, har varit lite billigare där en Tyskland, Canon har världsgaranti på sina objektiv, så därför gäller även garantin lika här som om jag skulle köpt gluggen av en Svensk handlare. En annan rolig grej är att det varit snabbare leveranstid för mig från USA än vad posten i Sverige klarar utav, helt otroligt !