Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utländska internetbutiker

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag egna erfarenheter.

Beställde mitt objektiv från www.digital-cameras.com, beställnings delen gick jättelätt ingen risk för några missförstånd där.
Fick omedelbart en bekräftelse på min order med lite allmänt hållen info ang garantier mm.
Senare på eftermiddagen kommer det ett mail från en annan avsändare, camerabox.co.uk där dom vill att jag ska ringa deras service nummer. Detta gör jag givetvis och det dom vill är att bekräfta min lev adress samt min beställning. 2 timmar senare får jag ett mail att min order är skickad samt ett tracking nummer på DHL. På morgonen 24 timmar efter att beställningen gjordes finns objektivet i Göteborg, ytterligare 2 timmar senare levereras det till mig. Kanske inte så jättebra inslaget men ändå helt ok. Objektiv lådans sigill är brutet men allt finns i den bla Sony´s europa garanti.
Sammanfattning: Jag är mycket nöjd med att köpa från www.digital-cameras.com, 4300:- istället för 7500:-, riktiga garantier, nästa 24 timmars leverans. Ja jag begär inte mer.

/ Anders

Fast då ska dom fortfarande veta vad som finns i paketet och vad det är värt, som jag förstått det så är det fraktföretaget som tar hand om tull och moms, tror knappast att tullen har tid och möjlighet att kolla några större mängder av de paket som kommer, dom fokuserar nog huvudsakligen på smuggling av mer olagliga saker.

Det är hyfsat enkelt att räkna ut vad det kommer att kosta med tullverkets avgiftsguide:

http://www.tullverket.se/sokordao/t...nformular.4.4ab1598c11632f3ba92800010387.html

Även om man mot förmodan skulle bli tvungen att betala full moms/tull så blir det ofta billigare än att köpa i sverige. Sedan finns det ställen där man även får med internationellt garantikort med vissa objektiv, tex här:

http://myworld.ebay.com/chinaarts/

Tar man tex ett tamron 90 på denna sida och räknar på vad det kommer att kosta med full moms och tull, administrationsavgifter, växlingskostnader mm så kommer det ändå att bli minst 500 kr billigare än att köpa i sverige. Och då ska får man med 1 års världsgaranti...

Pratade just med tullverket så det blir en liten modifiering av ovanstående:

För att räknas som gåva så måste det deklarerade värdet vara under 500kr (exklusive fraktkostnad) och då betalar man inte moms/tull på varken gåvan eller fraktkostnaden, går värdet över 500 kr så räknas det inte längre som gåva och man får betala tull/moms även på fraktkostnaden.

Om den siten inte är helfejk så är den åtminstone kvar i startgropen! Kolla t.ex. produktbeskrivningarna här, och deras leverans- och returinformation... Sån där blajtext brukar man fylla ut med när man utvecklar en site för att det skall bli lättare att se hur den ser ut när den blir färdig. Jag skulle nog dröja ett tag till innan jag handlade där...

Tänkte väll det ... men denise.camera är/var också ett pålitlig ebay säljare så jag tänkte att det var kanske dom som flyttade från ebay

Det finns ju ingenting som säger att det faktiskt är samma person[er] som ligger bakom den siten som tidigare sålde på Ebay under ett liknande namn.

Kontot på Ebay är dessutom numera avregistrerat, och de sista lämnade omdömena talar inte heller precis för pålitliga leveranser...

Någon som vet säkert om det går att byta menyspråk till svenska om jag köper en Nikon D90 från Tyskland?

Det borde gå men man vet ju aldrig.

Någon som vet säkert om det går att byta menyspråk till svenska om jag köper en Nikon D90 från Tyskland?

Det borde gå men man vet ju aldrig.

Jag köpte min sony a700 från tyskland.
alla menyer var med, inkl svenska.

det står även i beskrivningen på den sajt som jag köpte ifrån att menyerna var på svenska. borde väl gälla andra märken med.

Photoshop billigt

Det här erbjudandet damp ned i min e-post häromdagen. De säljer bl a Photoshop väldigt billigt men det är enbart nedladdningsbara program. Programmen går inte att registrera på nätet och det verkar vara skumt men tydligen ska de gå att uppgradera. Vad säger ni? Är det här seriöst?

http://platinumsoftwareforall.com/

Domänen registreades för mindre än en vecka sedan (21:e december i år), och ägs av tyskar men har en rysk nameserver. Priserna känns orealistiska.

Om det verkar för bra för att vara sant är det oftast det.

Purleygadgets are a cheating company filled with pirates led by Mandy Linsworth. They are taking their clients money and sending false merchandise blaming the holidays in UK for this. I ordered a mobilephone and never received this. There final answers were you will get no phone and no money back in this case. They are nothing but thieves and I strongly recommend that you DO NOT under any matters shop from this company because you will only be disappointed.
:mad::thumbsdow:mad:

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar