Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utländska fotosidor?

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusC

Aktiv medlem
Hejsan!
Letar med ljus och lykta efter utländska fotosidor/"communities" och då i första rummet tysk- & fransktalande sådana. Någon som har en spännande länk till dylika?
Även communities på andra språk än de ovan nämnda är av intresse men framförallt dessa.

mvh // Magnus

Jag har varit aktiv ett par år på www.trekearth.com, som är engelskspråkig, har även systersiter www.treklens.com och www.treknature.com. TrekEarth gillar jag eftersom den fokuserar på resefotografi som är mitt största intresse (TrekNature fokuserar på naturfoto och TrekLens på allmänt foto). Jag gillar den också eftersom där är en väldigt vänlig, inte särskilt tävlingsinriktad stämning. Ett problem är att där är väldigt många medlemmar, det postas säkert flera 100 (1000 tom?) bilder om dan. När jag började i 2003 var det fortfarande överskådligt. Men om man orkar leta lite finns där många kunniga, trevliga och väldigt aktiva medlemmar.

PS.
Kolla gärna på mina bilder där: www.trekearth.com/members/mitternacht/photos/
DS.

mera TrekEarth

Jag glömde säga att ganska många medlemmar på trekearth är franskspråkiga. En stor andel av de bildkommentarer jag får är på franska och många lägger in både franska och engelska beskrivningar av sina bilder.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto