Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utflykt till Mimelaven

Produkter
(logga in för att koppla)

vfx

Aktiv medlem
Dags för en egen tråd till nytt spännande utflyktsmål!
Jag börjar med ett inklipp från en annan tråd:

Vad är mimelaven? Kanske borde ha en egen tråd. Fler sunkställesutflykter är ju alltid intressant!

Och jag som leker forumpolis :)

Vid Mimerlaven, Norberg ligger som jag förstår det Mimergruvan. En gruvanläggning upprättad 1960 och nerlagd sedan 1984, om jag förstår det rätt.

Jag har aldrig varit där själv, men hört talas om det - och har fått blodad tand sedan utflykten till Tollare pappersbruk - så jag är väldigt intresserad av en liten utflykt om det är så att det går

Får googla lite, men jag är ju intresserad av sunk rent generellt så why not? Jag reser dock bort från ca den 15:e till den 25:e (avresa inte helt bestämt, för det beror på om vi åker via en konsert i Berlin eller direkt, men det är lika så bra att säga ifrån från det datumet ändå)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar