Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ut med iphoto och in med? (mycket rawbilder)

Produkter
(logga in för att koppla)

billyskate

Aktiv medlem
Hejsan alla!

Jag har tröttnat på iphoto och undrar om det finns något annat program för att sortera min bildsamling. Just nu har jag runt 3200bilder och de blir bara mer och mer. En fördel vore om jag hade ett program som kan importera mitt nuvarande iphotobiblotek.

kan tilläggas att jag nu även har börjat fota raw så det kommer bli mycket rawbilder..

Apeture är inget ja kan välja då jag bara har en ibook 14" ..

MVH Billy

Kan iView Media Pro importera bilder från iPhoto så att nyckelorden hänger med? Dom lagras ju inte i själva bildfilen när det gäller iPhoto.

det går att köra aperture på datorer med sämre prestanda än dem som apple angivit, bara att ändra lite info i visa filer, dock kan jag inte säga hur bra det flyter

coppen skrev:
det går att köra aperture på datorer med sämre prestanda än dem som apple angivit, bara att ändra lite info i visa filer, dock kan jag inte säga hur bra det flyter

aha såpass? tänkte dra in en 1gb sticka i min så jag får 1.25GB ram totalt , då kanske det funkar.. kan man läsa mer om "ändra lite info i vissa filer" ?

MVH Billy

Har nu installerat Aperture på booken och med lite trixande så funkar de även med 512mb ram. Men de går inte snabbt :p , så nu står man inför valet om man skall köpa en ny mac för apertureanvändande :p

MVH Billy

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar