Annons

Ut i världen - vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Baudtler

Ny medlem
Hej!

Nu det är så att jag inom en snar framtid ska resa iväg till Australien. Detta vill jag ju självklart föreviga på bästa möjliga sätt.

Det jag ska fånga på bild kommer med all säkerhet variera, och kameran ska kunna ta fina bilder på alltifrån vackra landskap till fartfylld surfing, till mörka festkvällar osv. Det är också viktigt med ett bra videoläge. En fin allsidig kompaktkamera som är lättillgänglig i alla lägen.

-bra videofunktion
-fina bilder (även i mörka miljöer)
-smidig

Har förstått att de finns kopmaktkameror som både är vatten och stöttåliga vilket låter intressant. Är detta ett alternativ eller blir bilderna dåliga?
Kom med förslag. Så länge kameran uppfyller alla kriterier ska priset inte ha nån större betydelse.

Tack för hjälpen!
/R

Om inte priset spelar någon roll så skulle jag rekommendera Canon Eos 5D Mark II

Specs kan du hitta på tex www.cyberphoto.se

Men då får du en kamera som är vädertätad, stöttålig, grym på höga iso = bra om du ska fota utekvällen och filmar i full HD :)

Fast då kräver den bra optik, och då blir det dyrt!

Först och främst vill jag inte ha en systemkamera, den är för stor och för dyr. Sen har jag ändrat mig med vad kameran får kosta, skulle va bra med en kamera mellan 3-5000. Trodde inte de fanns så dyra kompaktkameror.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto