Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
USA-köpta produkter
- Trådstartare Cambo
- Start datum
keckax
Aktiv medlem
Att en garantirep blir dyrt (frakter) och tar antagligen ganska lång tid, så priset på huset bör vara avsevärt billigare än motsvarande i Sverige.
Tänk på att du är tredje part, alltså även om säljaren påstår att huset han säljer är "nytt" så är det likt förbannat att betrakta som begagnat (med pris därefter), annars kan du väl lika bra beställa ett själv från USA, eller hur..?
/K
Tänk på att du är tredje part, alltså även om säljaren påstår att huset han säljer är "nytt" så är det likt förbannat att betrakta som begagnat (med pris därefter), annars kan du väl lika bra beställa ett själv från USA, eller hur..?
/K
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
Jo huset är begagnat och priset satt därefter. Vet någon hur programvaror o sån´t fungerar då det inte är svenskt?
Åtminstone när det gäler Canons prylar (som jag köpt en del från USA) är det inga egentliga problem. Kameran kan svenska, men instruktionsböcker är på engelska. Programmen funkar bra. Laddaren behöver en ny elsladd eller adapter beroende på vilken modell det är, men det är ju lätt fixat.
C-nord
Aktiv medlem
Jag köpte en US D300 ny i kartong för ca 10k, oavsett vad ni säger så är den ny, och med det priset kan man säga att jag köpte garantilöst då jag inte hade för avsikt att skicka den över pölen.
Nu har jag precis fått tillbaka kameran från lasses då dom bytt fokuslägesväljaren och fortfarande ligger jag ca 1600 :- plus jämfört med om jag köpt i butik här i Sverige.
Kameran är den samma som säljs här, programvarorna (ej fullständiga) använder jag inte, Nikon pro supporten svarar på ev frågor ändå osv
Visst sen kan man ju få tex sensorhaveri eller nåt sånt och då kan det ju bli kostsamt att skicka fram och tillbaks.
Jag är hur nöjd som helst med mitt val ;-)
Nu har jag precis fått tillbaka kameran från lasses då dom bytt fokuslägesväljaren och fortfarande ligger jag ca 1600 :- plus jämfört med om jag köpt i butik här i Sverige.
Kameran är den samma som säljs här, programvarorna (ej fullständiga) använder jag inte, Nikon pro supporten svarar på ev frågor ändå osv
Visst sen kan man ju få tex sensorhaveri eller nåt sånt och då kan det ju bli kostsamt att skicka fram och tillbaks.
keckax
Aktiv medlem
Jag köpte en US D300 ny i kartong för ca 10k, oavsett vad ni säger så är den ny, och med det priset kan man säga att jag köpte garantilöst då jag inte hade för avsikt att skicka den över pölen.
Det är en chansning...
Jag köpte en Svensk D200 som hade blivit en mycket dyr kamera om den hade varit "amerikansk", då den bollades ett flertal ggr fram och åter till Nikonverkstad för exempelvis utbyte av af-sensor.
Min D700 hade redan efter ca 1,5 månad varit inne på service.
Jag köper gärna optik från andra världsdelar, men kamerahus? Tveksamt...
/K
Cambo
Aktiv medlem
canon 1ds
Jo undrade bara om det gick att på egen hand kolla hur många exponeringar kameran utsatts för. Ett tips som jag fick var att ladda hem ett windowsprogram som jag inte har nå´n glädje av eftersom jag har en mac. Kanske det är omöjligt och det får väl också vara en del av den text som pryder min gravsten
Jo undrade bara om det gick att på egen hand kolla hur många exponeringar kameran utsatts för. Ett tips som jag fick var att ladda hem ett windowsprogram som jag inte har nå´n glädje av eftersom jag har en mac. Kanske det är omöjligt och det får väl också vara en del av den text som pryder min gravsten