Annons

USA import super billigt !!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Proboarder skrev:
gnälla på?
självklart vill man göra allt för att kunna köpa ANDRA fotogrejer för dom 5000 man fick ge bort till Persson :D

Gebort till Persson? Nä du, du gör så att jag får betala din andel till det gemensamma i samhället, när du vill smita ifrån dina skyldigheter är det som sagt jag som drabbas....
 
RolandM skrev:
Gebort till Persson? Nä du, du gör så att jag får betala din andel till det gemensamma i samhället, när du vill smita ifrån dina skyldigheter är det som sagt jag som drabbas....

du som drabbas? då borde du kunna betala när jag tillfällig behöver hjälp också eller hur? ;)
 
RolandM skrev:
Gebort till Persson? Nä du, du gör så att jag får betala din andel till det gemensamma i samhället, när du vill smita ifrån dina skyldigheter är det som sagt jag som drabbas....

På nåt sätt klara dom sig på lägre moms i Tyskland trots att de har lägre patientavgifter än i Sverige... det handlar inte bara om finanser, pengar är makt och ju mer pengar vi betalar till de styrande desto mer makt får de på vår bekostnad.
Skatt är stöld!
 
Jag har en syster som bor i USA och kommer hit i September. Det skulle alltså funka bra att beställa grejerna till henne och låta henne ta med dem hit som handbagage?

Nåt annat att tänka på? Laddare och sånt om det följer med, funkar det här?

Hur är det med garantin? (Olympus)
 
Jag har just gjort det som ni skriver om i tråden. Jag köpte en begagnad EOS 30 från Norge. Killen skrev att det var en gåva på försändelsen och uppgav ett värde utifall att kameran skulle förvinna på vägen.

Posten ringde mig och undrade om kameran var min eller hans. Hade jag uppgivit att kameran var hans (köp) hade jag fått betala tull och 25% moms.

Eftersom jag dock har talets gåva uppgav jag ju att kameran var min och att killen som skickat den lånat den av mig. Att han uppgivit gåva på paketet var bara ett misstag.

Nu sitter jag här med min kamera utan att ha betalat tull eller moms. Olagligt, men lite billigare.

Så tro inte att de inte kollar.

/J
 
Fungerar det att importera genom vän?

Jag har en vän som bor i USA och om jag köper en kamera genom henne, kan hon då kasta kartongerna, stoppa ner kameran och manualer m.m i sitt handbagage och åka hit utan att jag behöver betala skatt för det hela?

Hittade nämligen en canon d10 på adorama som jag skulle vilja ha.


Vart står det att priserna på adorama är exklusive moms?
Vad blir egentligen den totala summan för mig då?

Och sist men inte minst, fungerar det verkligen?
Det som verkar lite dåligt är ju att adoramas försäkringar bara fungerar i USA, det finns ju ingen lösning på det problemet.
 
Peter, för att slippa amerikansk moms så ska hon köpa kameran på postorder från en annan delstat, sen göra precis som du har skrivit. Konstigt nog får amerikaner inget momspålägg om de handlar varor från en annan stat än den de bor i. Deras moms är betydligt lägre än här, men det rör sig säkert om en lax eller två ändå.

Jonas, http://www.camera-discount.de är nog det snorbilligaste jag sett inom europa, förutsatt att deras utsatta pris på 1659 euro är inkl tysk moms. Skoltyskan är inte på topp så jag har inte lyckats luska ut det...
 
Tack Tobias, ska kika på den sidan. Jag har inte ens skoltyska, men mina tyska gener brukar funka bra.. Vi får se.. *ler*
 
Tobias Lindberg skrev:
Konstigt nog får amerikaner inget momspålägg om de handlar varor från en annan stat än den de bor i. Deras moms är betydligt lägre än här, men det rör sig säkert om en lax eller två ändå.
Inte bara det, amerikaner kan köpa momsfritt i Sverige i sk "tax-free" butiker, medan du som svensk (eller vilken icke amerikan som helst) alltid får betala ev amerikansk moms om du handlar i en amerikansk butik.

Olle
 
tack vare översättaren på http://babelfish.altavista.com/ så fick jag fram följande:

5. The prices specified in the on-line list of goods apply when ordering by InterNet. All indicated prices contain at the time of the order the valid in each case value added tax (= value added tax).

låter ju som att det är inkl. moms, men det är nog säkrast att maila och fråga.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.