Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Upptäcka pirat B+W filter

Produkter
(logga in för att koppla)

voitcanon

Aktiv medlem
Har inhandlat ett uv filter ifrån Besteastern och förpackningen ser likadan ut som en annan b+w kartong som jag köpte i sverige. Finns det några sätt att se om filtret är fejk?
 
Har inhandlat ett uv filter ifrån Besteastern och förpackningen ser likadan ut som en annan b+w kartong som jag köpte i sverige. Finns det några sätt att se om filtret är fejk?

Har ingen erfarenhet av B&W men jag skulle börja med att googla på counterfeit + produktnamn. Kopior kan vara väldigt välgjorda nuförtiden. Om du äger ett likadant original kan det skilja i antireflexbehandlingen mot kopian.
 
Det är bra mycket tyngre iaf än mitt dörr filter i samma storlek så den ökade vikten antar jag består i att det är mässing i filtret som det ska vara på b+w?

Säljaren är besteastern.
 
Gjorde ett ovetenskapligt test med b+w filtret emot ett dörr filter och på b+w filtret rinner vattnet av perfekt som på en ny regnjacka men på dörr filtret är det kvar droppar. Kineserna kan väl inte ha blivit så bra att de kan göra nano coatingar? :p
 
Varför misstänker du att det skulle vara fejk? Var det väldigt billigt?

Har väl för lite tillit.... Det kostade 33USD och det känns rätt billigt jämför med svenska priset som är 479 sek (68USD). Men kollade på B and H och som är en amerikansk firma och där kostade det 35USD så man kanske inte ska vara så rädd för att det är billigt
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.