Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppsala någon?

Produkter
(logga in för att koppla)

janne_145

Aktiv medlem
Hej!
Jag e nyinflyttad i Uppsala (för två månader sen). Har nu tröttnat på å vara beroende av min tjej å hennes polare och inte känna nån här. Knappt nån av hennes polare är fotointresserade. Finns det nåra roliga personer som gillar å fota och göra saker i Uppsala undrar jag därför. Vore skoj å träffa likasinnade för fotorunda eller nån krogrunda då och då. Nån med nåra tips?
 
Själv är jag ju inte i Uppsala så ofta och jag är dessutom inte så mycket för att gå på fototurer heller.

Men jag kan rekommendera UFS, Uppsala Fotografiska Sällskap. De håller till på Övre Slottsgatan tror jag det är. De har varit ganska många och med olika inriktningar så där borde du kunna hitta likasinnade.

Mvh
Maverick
 
jag har nyligen flyttat från Uppsala, men jag är där titt som tätt ändå, så skriv lite planer så kanske det funkar. Dessutom kan jag rekommendera Naturfotto Uppsala, som du hittar här på Fotosidan bland grupper. Det är öppet att vara med där.
/Anna
 
Hej!
Jag e nyinflyttad i Uppsala (för två månader sen). Har nu tröttnat på å vara beroende av min tjej å hennes polare och inte känna nån här. Knappt nån av hennes polare är fotointresserade. Finns det nåra roliga personer som gillar å fota och göra saker i Uppsala undrar jag därför. Vore skoj å träffa likasinnade för fotorunda eller nån krogrunda då och då. Nån med nåra tips?

Precis som Anna sa är det bara att haka på oss i Naturfoto Uppsala, alternativt slänga in en förfrågan där om du själv är fotosugen eller fotopratsugen och vill ha sällskap. :)
/Anna
 
Absolut, Malin! Det är bara att haka på. Lägg en bevakning på vårt forum (vi finns under "intressegrupper och klubbar"), så missar du inte det som händer. :)
/Anna
 
Ja, våra utflykter är inriktade på naturfoto. Men, det utesluter ju inte att du kan få sällskap även på en gatufotoutflykt. Jag kan dock bara tala för mig själv och inte resten av gruppen.
/Anna
 
Hej!
Jag e nyinflyttad i Uppsala (för två månader sen). Har nu tröttnat på å vara beroende av min tjej å hennes polare och inte känna nån här. Knappt nån av hennes polare är fotointresserade. Finns det nåra roliga personer som gillar å fota och göra saker i Uppsala undrar jag därför. Vore skoj å träffa likasinnade för fotorunda eller nån krogrunda då och då. Nån med nåra tips?

Javisst! Jag var ute på en plåtarrunda ikväll,(exprementerade lite med långa slutartider och så blev det lite skateboard också) försöker komma ut ett par ggr i veckan men de e lite trist att vara själv hela tiden.
Ska du med nu på torsdag (19/3)??
 
Javisst! Jag var ute på en plåtarrunda ikväll,(exprementerade lite med långa slutartider och så blev det lite skateboard också) försöker komma ut ett par ggr i veckan men de e lite trist att vara själv hela tiden.
Ska du med nu på torsdag (19/3)??

Tyvärr jobbar jag i Stockholm å då kommer jag hem sent å åker tidigt :( Gärna nån helg :)

Nån som vet nått om det är nått event i samband med den här bandyfinalen värt och fota?
 
Janne, jag är på!

Jag har börjat tröttna lite på att gå omkring i Uppsala ensam med bara kameran och även börjat tröttna lite på Uppsala som motiv så en annan persons input kanske vore bra.

Jag jobbar visserligen varannan helg men nån gång borde vi ju kunna tajma det om du har lust.

/e
 
Janne, jag är på!

Jag har börjat tröttna lite på att gå omkring i Uppsala ensam med bara kameran och även börjat tröttna lite på Uppsala som motiv så en annan persons input kanske vore bra.

Jag jobbar visserligen varannan helg men nån gång borde vi ju kunna tajma det om du har lust.

/e

Se där! Såg lite på din blogg att du har lite av mitt gamla intresse (graffiti). Känner han som gjort denna http://lifter.blogg.se/images/2008/silkb_19871598.jpg
 
Hej jag brukar dra till kungligahuvudsaken där har de träff på torsdagar.Men om någon har en bra ide i uppsala med omnejd så har jag bil.
Jag var på skidtävlingen vid slotten och fottade alla som som inte -
kunde stå på benen idag,och kungen.
 

Bilagor

  • 193J3742-02.jpg
    193J3742-02.jpg
    47.4 KB · Visningar: 288
  • 193J3752-01.jpg
    193J3752-01.jpg
    9.3 KB · Visningar: 290
jag har nyligen flyttat från Uppsala, men jag är där titt som tätt ändå, så skriv lite planer så kanske det funkar. Dessutom kan jag rekommendera Naturfotto Uppsala, som du hittar här på Fotosidan bland grupper. Det är öppet att vara med där.
/Anna

Hej anna har du trötnat på mackan och stockholm?
Jag är med om vi hittar på något kul.
bilburen.mvh jannemix
 
Som sagt jobb till sent. Tänkte vi kunde planera in typ helgen 28-29 så vi hinner få ihop lite folk. Håller på raggar folk på de andra forumena jag är med i. Det är Nikonforum å D70sverige.se så jag hoppas ingen har nått emot å beblanda sig hehe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.