jogu
Medlem
Hej!
Jag överväger att köpa en 7D, för att finansiera detta tänkte jag sälja min 450D med batterigrepp, två batterier, kitglugg 18-55 med IS laddare och två 4 gigs SD kort och fjärrutlösare. Kameran har ca 5000 exponeringar på nacken, och jag har kartonger och manual kvar.
Första frågan vad är ett rimligt pris för detta paket?
Jag vill ju inte hamna i tråden "Hur tänker folk på blocket?";-)
Andra frågan är dem objektiv jag har kvar, är dem bra nog till en 7D?
Jag har ett Canon 50/1.4 och ett Canon macro 100/2.8 plus ett tele Canon 75-300/4-5,6 IS.
Jag funderar även på att köpa tamrons nya normalzoom 17-50, det med bildstabilisering.
Kan det funka bra med 7D?
Kan nämna att en stor anledning att jag vill ha en 7D är den betydligt bättre (större) sökaren.
Är det nåt annat jag bör tänka på inför köpet?
Jag överväger att köpa en 7D, för att finansiera detta tänkte jag sälja min 450D med batterigrepp, två batterier, kitglugg 18-55 med IS laddare och två 4 gigs SD kort och fjärrutlösare. Kameran har ca 5000 exponeringar på nacken, och jag har kartonger och manual kvar.
Första frågan vad är ett rimligt pris för detta paket?
Jag vill ju inte hamna i tråden "Hur tänker folk på blocket?";-)
Andra frågan är dem objektiv jag har kvar, är dem bra nog till en 7D?
Jag har ett Canon 50/1.4 och ett Canon macro 100/2.8 plus ett tele Canon 75-300/4-5,6 IS.
Jag funderar även på att köpa tamrons nya normalzoom 17-50, det med bildstabilisering.
Kan det funka bra med 7D?
Kan nämna att en stor anledning att jag vill ha en 7D är den betydligt bättre (större) sökaren.
Är det nåt annat jag bör tänka på inför köpet?